Pierwsza Polska Liga Esportowa pozyskuje mocnych partnerów

Od wczoraj głównym partnerem rozgrywek oraz transmisji jest operator sieci komórkowej Play P4 Sp. z o.o. Drugim partnerem strategicznym została firma Sprite, a partnerami technologicznymi – ASUS, LG oraz Twitch. Dzięki ich wsparciu pula nagród wynosi 240 000 złotych.


Polska Liga Esportowa, jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem rozgrywek, wzbudza spore zainteresowanie graczy oraz społeczności skupionej wokół e-sportu. Głównymi elementami wyróżniającym Ligę na tle innych wydarzeń e-sportowych jest nowy format rozgrywek, a także gwarancja pieniężnej wygranej. Grupą docelową są młodzi ludzie, zainteresowani tematyką gier komputerowych oraz sportową rywalizacją.

„Dotychczasowe zainteresowanie Polską Ligą Esportową jest bardzo duże i daje nam wszelkie powody, żeby uznać, że będzie to jedno z największych wydarzeń na polskim rynku e-sportowym. Bardzo cieszy nas również zaangażowanie tak dużych partnerów jak Play, Sprite, ASUS, LG i Twitch” – stwierdza Krzysztof Stypułkowski, członek zarządu Fantasy Expo, organizatora Polskiej Ligii Esportowej.

Zaangażowanie w Polską Ligę Esportową potwierdziła marka Play P4 Sp. z o.o. we współpracy z Mediacom Beyond Advertising, działem domu mediowego MediaCom, odpowiedzialnym za akcje niestandardowe. Play będzie głównym partnerem wydarzenia oraz transmisji internetowych.

„W Play od ponad roku budujemy dedykowaną platformę #GamersGonnaPlay, w ramach, której rozwijamy ofertę dla graczy. Wejście w rynek e-sport jest dla nas naturalnym elementem tych działań. Polska Liga E-sportowa to dla nas projekt wyjątkowo ciekawy, który idealnie wpisuje się w nowoczesną markę, otwartą na graczy i entuzjastów nowych technologii. Cieszymy się na myśl o tej współpracy i oczywiście mocno kibicujemy wszystkim drużynom!” – mówi Bartosz Dobrzyński, Dyrektor ds. Marketingu.

Partnerami technologicznymi Ligii zostały marki ASUS – dostawca laptopów dla graczy oraz LG – dostawca gamingowych monitorów 21:9. Rozgrywki wspiera także marka Sprite, dzięki której udało się ustanowić poprzedni rekord puli nagród w Polsce, podczas rozgrywek 3. sezonu Fantasy Expo Challenge, wynoszący 200 000 złotych.

„Sprite w obszarze gamingu stara się ciągle rozwijać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom graczy, poprzez zrozumienie ich potrzeb. Dlatego, naturalnym i kolejnym krokiem było zaangażowanie w turnieje online, stąd Polska Liga Esportowa, która wspiera młode i ambitne talenty. PLE jest projektem, którego brakowało na polskim rynku e-sportowym i jesteśmy przekonani, że odniesie spory sukces.” – mówi Wojciech Dubasiewicz, Senior Brand Manager.

Poniżej można znaleźć oficjalną zapowiedź Polskiej Ligii Esportowej:

O Polskiej Lidze Esportowej

Polska Liga Esportowa będzie toczyć się wokół dwóch obecnie najpopularniejszych gier, czyli CS:GO i League of Legends. Każda z lig będzie składać się z 8 zespołów, z których 5 zostanie zaproszonych, a 3 wyłonione w drodze kwalifikacji.
W pierwszym etapie rozgrywek na oglądających czeka 28 meczów, każdy z nich grany w systemie BO2, czyli 2 mapy na grę. Dzięki temu wynikiem spotkania może być również remis. Za wygraną zwycięzca otrzyma 3 punkty oraz 1200 PLN, a za remis każdy z teamów po 1 punkcie oraz 600 PLN.
W wyniku fazy zasadniczej 4 najlepsze drużyny, z największą ilością punktów, przejdą do fazy play-off, gdzie zawalczą o nagrodę główną.
Aktualnie trwa selekcja i zapraszanie drużyn, a rozgrywki kwalifikacyjne wystartują w marcu. W kwietniu rozpocznie się sezon zasadniczy. Play-offy i finał planowane są na czerwiec bieżącego roku.
Linki do stron projektu:

  • fechallenge.com – zapisy do kwalifikacji,
  • polskaligaesportowa.pl – oficjalna strona projektu,
  • fb.com/PolskaLigaEsportowa – oficjalna strona projektu, w serwisie Facebook,
  • twitch.tv/esportnow – relacje na żywo z meczów, materiały z drużynami.