Skoda Enyaq RS Maxx 80 iV Coupe – cały tydzień na jednym ładowaniu

Coraz bardziej przekonuje się do samochodów elektrycznych, a to wszystko szczególnie dzięki modelom Skody. Okazuje się, że odpowiednio pojemna bateria, silniki o niskim poborze mocy i wysoka jakość wykończenia to murowany przepis na sukces.

Moje pierwsze spotkanie z Enyaq RS Coupe było niezwykle pozytywne. Samochód ten zrobił na mnie wrażenie swoim nowoczesnym i innowacyjnym designem. Jego linie są dynamiczne, a całość konstrukcji wydaje się być przemyślana i dopracowana w każdym detalu. Enyaq RS Coupe wyróżnia się na drodze dzięki swojej sportowej sylwetce, agresywnym, ale eleganckim elementom stylistycznym i dość niecodziennej kolorystyce. Duże koła i opadający dach dodają mu charakteru, podkreślając jego dynamiczny wygląd. Jest to pojazd, który przyciąga wzrok i wzbudza zainteresowanie, będąc jednocześnie wyrazem nowoczesnego podejścia do motoryzacji. Jest to jeden z niewielu samochodów, który przyciąga wzrok każdego przechodnia i każdego kierowcy.

Elektryczna limona

Enyaq RS Coupe to pojazd, który wygląda jakby wyjechał prosto z przyszłości – zarówno od zewnątrz, jak i wewnątrz. Za kierownicą RS-a czujemy się, jakbyśmy byli w środku sportowego SUV-a. Wnętrze przyciąga wzrok zieloną kolorystyką, która przywodzi na myśl Lamborghini, a czarna tapicerka z alkantary z zielonym szwem, ergonomiczna kierownica oraz moc 265 KM na wszystkie cztery koła sprawiają, że jazda staje się prawdziwą przyjemnością. Skoda RS Coupe posiada proporcje godne sportowego auta. Długość karoserii to 4653 mm, szerokość 1879 mm, wysokość 1608 mm, a rozstaw osi wynosi 2772 mm.

Nowoczesne wnętrze

W centralnej części deski rozdzielczej zainstalowano obszerny panel dotykowy, który służy jako główny interfejs do zarządzania funkcjami pojazdu. Jest to miejsce, gdzie konfigurujemy indywidualny profil użytkownika, który przechowuje preferencje dotyczące ustawień siedzeń, luster, temperatury oraz stylu jazdy. W tym miejscu dostępne są również funkcje systemu nawigacyjnego, radia, multimediów, połączeń telefonicznych, regulacji systemów wspomagających kierowcę i innych. Bezpośrednio pod tym ekranem umieszczono zestaw fizycznych przycisków, które działają jak skróty do szybkiego dostępu do opcji nawiewu, multimediów, parkowania oraz ogrzewania szyb. Kierownica wyposażona jest w przełączniki multimedialne, umiejscowione w zasięgu kciuków – lewa strona kierownicy kontroluje systemy multimedialne, a prawa pozwala na zmianę wyświetlanych informacji na zegarach. Dodatkowo, na lewym słupku kierownicy znajduje się kolejny przełącznik, umieszczony obok dźwigni kierunkowskazów, który umożliwia obsługę tempomatu. W obszarze tunelu środkowego umiejscowiono mały przełącznik do zmiany biegów (R/D i B) oraz przełącznik hamulca postojowego. Ciekawe, że nie ma tu przycisku P jak parking. Zasadniczo wystarczy po zatrzymaniu się zaciągnąć elektroniczny hamulec ręczny i można już wychodzić z samochodu. Nie ma nawet potrzeby używania przycisku START/STOP (ENGINE). Podobnie jest podczas wsiadania, zamiast wciskać START, wystarczy nadepnąć pedał hamulca i samochód jest gotowy do jazdy. Dach w tym modelu jest całkowicie przeszklony, ale nie otwierany.

265 koni elektrycznych

Skoda Enyaq RS Coupe to dynamiczny SUV elektryczny z napędem 4×4. Wersja “80” wyposażona jest w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 265 KM (460 Nm) oraz baterię o pojemności 82 kWh. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 7 sekund. Zasięg pojazdu według specyfikacji wynosi około 500 km, ale w praktyce, bez znaczących ograniczeń, można oczekiwać przejechania 400-420 km. Rzeczywisty zasięg zależy od wielu czynników, takich jak prędkość jazdy, temperatura otoczenia, styl prowadzenia, a także użycie klimatyzacji i innych systemów pokładowych. Decydującym argumentem za modelem RS jest to, że na pełnym naładowaniu baterii można komfortowo jeździć przez cały tydzień w warunkach miejskich. Dodatkową zaletą elektryków jest możliwość korzystania z pasów dla autobusów i taksówek, co może być znacznym udogodnieniem w miejskim ruchu.

Przeczytaj też: Skoda ENYAQ RS IV RS MAXX – pierwszy samochód, który jest dowodem na to, że elektryki mają sens (conowego.pl)

 Gdy auto myśli za ciebie

Zmodernizowany zestaw wskaźników cyfrowych, projekcja informacji na przedniej szybie z elementami AR, subtelne oświetlenie ambientowe, klimatyzacja działająca w trybie automatycznym, podgrzewane siedzenia i kierownica, a także wysokiej jakości system audio firmy Canton, wszystko to składa się na wyjątkowy komfort użytkowania i prowadzenia pojazdu. Tylko szkoda, że fotel z funkcją masażu ma tylko kierowca. Pojazd wyposażony jest również w szereg innowacyjnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, w tym: adaptacyjny system kontroli prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu, pomocnika parkowania, system ostrzegania o martwym polu, asystenta świateł drogowych, inteligentny system rozpoznawania znaków drogowych, zaawansowany system monitorowania otoczenia, niezawodny system hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed niebezpieczeństwem kolizji oraz system utrzymania właściwej trasy jazdy. Te systemy wspomagające, choć często działają niezauważalnie, są kluczowe dla bezpieczeństwa na drodze, a ich rozwój jest wyraźnym znakiem zbliżającej się ery autonomicznych pojazdów.

Przeczytaj też: Testujemy Skodę ENYAQ IV 80 MAXX – Elektryczny SUV z klasą (conowego.pl)

Podsumowanie

Skoda Enyaq Coupe RS Maxx 80 iV, bo tak brzmi jego pełna nazwa to sportowy Coupe w kolorze wściekłego Lambo. Elektryczny SUV ma dwa silniki i napęd na cztery koła, dzięki czemu jest dynamiczny, szybki, ale i oszczędny. Wydawać by się mogło, że dwa silniki bardziej wyczerpują baterię, ale jest zupełnie odwrotnie. Silniki są mniej obciążone, dzięki czemu zużywają mniej energii. Skodę prowadzi się bardzo pewnie, komfortowo i precyzyjnie. Duże gabaryty i spora masa (sam samochód waży ponad dwie tony) sprawiają, że auto jeździ niczym przyklejone do jezdni. Takim samochodem można bez problemu wybrać się także w trasę, nawet w cztery osoby. Zarówno przednia przestrzeń jak i drugi rząd dysponują sporym zapasem miejsca. Bagażnik jest też przeogromny i ma całe 570 litrów.

Cena: 327 000 zł Skoda Enyaq Coupe RS Maxx 80 iV 195 kW (265 KM)