Jakie smartfony najczęściej trafiają do serwisów? Sprawdźcie

The Mobile Device Repair and Security opublikowało raport, w którym wskazywane są marki i modele smartfonów, które to najczęściej naprawiane były w punktach serwisowych na całym świecie w 4. kwartale 2017 roku. Aby dobrze odczytać dane należy zrozumieć jednak dwie rzeczy.
Przede wszystkim, należy zrozumieć to jak duży udział w globalnej sprzedaży smartfonów mają poszczególni producenci. Logicznym jest, że smartfony najpopularniejszego z producentów będą trafiały na serwis częściej, niż smartfony producenta, który wykazuje rocznie kilkunastokrotnie niższą sprzedaż, prawda? Przypominamy więc globalne udziały rynkowe czołowych marek, a podeprzemy się raportem IDC z 1 kwartału 2018 roku.

1. Samsung – 23.4%
2. Apple – 15.6%
3. Huawei – 11.8%
4. Xiaomi – 8%
5. OPPO – 7.5%

Druga sprawa, to jak i skąd zbierano dane. W raporcie można wyczytać, że źródłem danych są „setki serwisów i operatorów telefonii komórkowej z Ameryki Północnej, Azji, Europy i Australii”. Nie są to urządzenia najczęściej psujące się, tylko te, które najczęściej zostały przez klientów zwracane na serwis – powodem może być uszkodzenie mechaniczne z winy klienta, błędy w oprogramowaniu lub faktyczne wady sprzętowe. Wszystko jasne? Rzućcie więc okiem.
Pierwsze statystyki i już ciekawostka. Oto lista producentów, których smartfony najczęściej lądowały na serwisie w 4. kwartale 2017 roku. Dwa czołowe miejsca dość zrozumiałe ze względu na wolumen sprzedaży, jednak na trzecim miejscu… Motorola! Szok? Na piątym miejscu znajduje się Lenovo, czyli właściciel marki Motorola. Uwagę zwraca bardzo niskie miejsce Huawei, który to pod względem liczby sprzedanych smartfonów zajmuje trzecie miejsce na świecie.najbardziej awaryjne smartfonyKtóre modele urządzeń psuły się najczęściej lub które trafiały na serwis przez inne dysfunkcje (mógł to być na przykład stłuczony ekran)? Nie ma niespodzianek – liderem niechlubnej klasyfikacji jest Xiaomi Redmi 4, który wsławił się niestety usterkowością. Tuż za nim Moto G5S Plus, trapiona problemami z Wi-Fi. Podium zamyka Lenovo K8 Note, czyli smartfon niezwykle popularny w Azji. Często na serwisie lądowały Samsungi Galaxy S8+ (zapewne potłuczone ekrany) oraz S7 (przychodzi Wam na myśl dlaczego?).najbardziej awaryjne smartfonyOstatnią z ciekawostek jest awaryjność iPhone’ów. Oto jak prezentowała się usterkowość w podziale na poszczególne generacje urządzeń. Oczywiście wciąż należy pamiętać o tym, że niektóre z urządzeń sprzedawały się lepiej niż inne, choć… klienci Apple mają tendencję do częstego ulepszania swoich smartfonów.najbardziej awaryjne smartfonyA teraz najbardziej chyba obiektywne z danych, czyli porównanie najpopularniejszych usterek w smartfonach z systemami iOS oraz Android. Nie da się ukryć, że jest to pożywka dla osób głoszących słowa o wyższości optymalizacji systemu iOS nad Androidem. Aż 27% smartfonów z systemem Google związanych było z wydajnością. Rodzi się pytanie, czy klienci kupujący najtańsze smartfony z Androidem byli rozgoryczeni płynnością ich działania, czy może problemy występowały także w droższych urządzeniach. Raport wskazuje, że do problemów z wydajnością zaliczają się płynność działania, ale też krótki czas pracy na baterii. Wśród najpopularniejszych usterek urządzeń z iOS znalazły się Bluetooth i Wi-Fi.Pełny raport przeczytacie tutaj.