Dzięki organizacji Elona Muska SI można trenować nawet w grach z Atari

W grudniu zeszłego roku, CEO firmy Tesla Motors oraz SpaceX – Elon Musk, rozpoczął współpracę z Samem Altmanem – prezesem Y-Combinator, a także Illyą Sutskeber – byłym członkiem zespołu Google Brain, tworząc wartą miliard dolarów organizację non-profit poświęconą rozwojowi sztucznej inteligencji, która miała dzielić się swoimi badaniami z całym światem.
Wygląda na to, że organizacja spełnia swoje założenia, bowiem właśnie dziś udostępniła darmowe narzędzie dla deweloperów, które pozwala na budowanie i trenowanie własnych botów AI. Co więcej, boty te można trenować za pośrednictwem gier oraz specjalnych algorytmów.
OpenAI Gym, bo tak się nazywa, zostało oparte na tej samej technologii, dzięki której stworzono AlphaGo – sztuczną inteligencję od Google, która wprawiła świat w osłupienie, stając się mistrzem w starożytnej grze Go.  Jak podaje serwis Wired, wraz z tym narzędziem można tworzyć systemy, które będą symulować nowe pokolenie robotów, grać na Atari, i nie tylko.
Co ciekawe, boty AI można trenować, korzystając aż z 59 klasycznych gier z Atari. Wśród nich znajdziemy Space Invaders, Asteroids, Ms. Pac-Man, Pitfall!, Qbert czy Ponga. Wspomniana technologia działa na takiej zasadzie, że sztuczna inteligencja dostanie nagrodę za każdym razem, gdy ta pomyślnie zakończy swoje zadanie – na przykład pobije rekord w danej grze. Całość można więc porównać do treningu zwierzęcia.
PongDostęp do narzędzia możecie uzyskać za pośrednictwemtej strony. Obecnie, środowisko, w którym ma trenować sztuczna inteligencja można modyfikować jedynie za pomocą Pythona, jednak OpenAI planuje wprowadzić opcję korzystania z innych języków programowania już wkrótce.

Źródło:The Verge