Samsung Galaxy S10 5G ma problemy z obsługą sieci 5G

Samsung Galaxy S10 w wersji obsługującej sieć 5G zadebiutował w Korei Południowej i na kilku najważniejszych dla producenta rynkach. Niestety, słowa „obsługujący sieć 5G” są tu użyte nieco na wyrost, bowiem coraz większa liczba nabywców smartfonu donosi, że urządzenie ma poważne problemy ze sprawną obsługą połączeń.
Problemem w nowym flagowcu Samsunga wydaje się usterka oprogramowania. W teorii smartfon dysponujący dedykowanym antenami 5G powinien płynnie przełączać się z sieci 5G na LTE, gdy zasięg tej pierwszej jest kiepski. Użytkownicy Samsunga Galaxy S10 5G donoszą jednak, że po przełączeniu na sieć 5G ich telefony wyłączają transmisję pakietową danych. Co gorsza, połączenia nie udaje się uzyskać nawet po przełączeniu na sieć LTE. Jedynym remedium na chwilę obecną jest kilkukrotne zrestartowanie smartfonu, donosi serwis Business Korea.Samsung Galaxy S10 5GSamsung pracuje nad aktualizacjami oprogramowania, które mają poradzić sobie z rozwiązaniem usterki. Serwis źródłowy donosi, że zmiany wprowadzić musieli także operatorzy korzystający z nadajników 5G, którzy dostarczają sygnał. Niestety, głosy krytyki wciąż nie ustają, a w sieci pojawiają się kolejne doniesienia o problemach z 5G w Samsungach Galaxy S10.
Właśnie dlatego nie warto wydawać sporych pieniędzy na 1. generację urządzeń korzystających z danej technologii. Do czasu upowszechnienia się sieci 5G potrzebne jest jeszcze trochę czasu. Na przestrzeni miesięcy pojawi się więcej smartfonów z modemami 5G, technologia zostanie dopracowana, a ceny spadną. Kupując pierwszą falę tego rodzaju urządzeń użytkownik zawsze pełni rolę królika doświadczalnego, niestety.
S10 5G wyposażony jest w ogromny, 6.7-calowy ekran, akumulator 4500 mAh oraz czwarty obiektyw pomagający z pomiarem głębi tła. Model o wymiarach 162.6 x 77.1 x 7.94 mm waży 198 gramów.