Reklamy zawitają na mobilnego Gmaila

W dzisiejszym świecie reklamy stanowią ogromne źródło dochodów i nie można się dziwić, że firmy tak chętnie umieszczają je w swoich usługach. Tym chętniej, im więcej osób korzysta z tych usług. Dobrym przykładem jest firma Google i usługa Gmail. W miarę wzrostu liczby użytkowników tego klienta poczty elektronicznej, rośnie liczba reklam wplatanych w usługę od Google.

Ostatnim nieskalanym reklamą terytorium jest mobilny Gmail. Jednak wkrótce się to zmieni. Najnowsza wersja aplikacji pojawiła się w zeszłym tygodniu i została bardzo dokładnie prześwietlona przez serwis Android Police, który doszedł do bardzo ciekawych wniosków.

Reklamy zawitają na mobilnego GmailaWersja Gmaila oznaczona symbolem 4.6 została wyposażona w nowe biblioteki oraz specjalny fragment kodu, którego nie było we wcześniejszych wersjach. Specjaliści z Android Police twierdzą, że jest to swoista podstawa pod wprowadzenie reklam. Tak więc jest to jedynie kwestią czasu, aż reklamy zaleją naszego smartfona. Prawdopodobnie trafią one do specjalnej zakładki, gdzie będą przechowywane.

Tym samym wszyscy użytkownicy mobilnego Gmaila mają teraz trochę czasu, aby nacieszyć się pocztą bez reklam, która prawdopodobnie niebawem zniknie.

Polityka Google jest zrozumiała, gdyż głównym źródłem dochodu tej spółki są reklamy. Tak więc, aby zwiększyć zyski należy wprowadzić ich jeszcze więcej. Cierpimy my użytkownicy, ponieważ musimy poświęcać cenny czas na walkę z reklamami, no ale w końcu jeśli coś jest darmowe to trzeba za to jakoś zapłacić. Należy dodać, że przeniesienie się na system iOS nie będzie rozwiązaniem, ponieważ Google planuje również uruchomienie reklam na Gmailu dla tego systemu.

 

Źródło: androidpolice, theregister