Na co narzekają posiadacze flagowych smartfonów?

W badaniu brały udział osoby, które posiadają i na co dzień użytkują jeden z następujących smartfonów: iPhone 5S, Samsung Galaxy S4, HTC One lub Motorola Moto X. Jak widać, w zestawieniu dominują androidowe słuchawki – zupełnie zabrakło w nim akcentu Windows Phone. Niemniej pomijając tę drobną dyskryminację, przejdźmy do omówienia wyników. Zacznijmy od produktu Samsunga.
No właśnie – na co mogli narzekać posiadacze S-czwórki? Jak się okazuje, aż 1/4 nie podoba się fakt, że smartfon zbytnio się nagrzewa – czy to podczas grania, czy też długiego przeglądania internetu. Winę za to ponosić może m.in. obudowa, która – jak wiemy – z najlepszej jakości materiałów wykonana nie jest. Inny mankament to – co raczej nie dziwi – krótki czas pracy na jednym naładowaniu, jak również zbyt ciemny wyświetlany obraz. (Przypominam, że badanie dotyczy subiektywnych odczuć użytkowników – nie zaś faktycznych pomiarów różnych wielkości).
Motorola Moto X nie zadowala aż 30% użytkowników pod względem… przestrzeni na dane. O ile wynosi ona „na papierze” 16 GB, tak w rzeczywistości do dyspozycji pozostaje 12 GB i nie da się jej już rozszerzyć kartami microSD. 20% kręci nosem rozważając kwestię ekranu, a konkretnie – niskiej rozdzielczości wyświetlanego obrazu (1280 x 720) w relacji do przekątnej (czyli po prostu chodzi o zagęszczenie pikseli). Tyle samo uważa też, że kolory obrazu nie są odpowiednio nasycone, a jakość wykonywanych zdjęć nie jest satysfakcjonująca. 15% twierdzi natomiast, że niewygody nastręczają im problemy związane z GPS-em.
Przechodząc do ostatniego zawodnika z linii Androida – do HTC One – ponownie wymienimy wadę dot. krótkiego czasu pracy na baterii oraz długiego czasu ładowania, który wynosi ok. 5 godzin. Co piąty ankietowany zwraca uwagę na niesatysfakcjonującą jakość dźwięku – zarówno na słuchawkach, jak i w trakcie rozmów telefonicznych, jak również problemy z kamerą.
Na koniec – iPhone 5S. Jak zapewne już się domyślacie, użytkownicy najczęściej skarżą się na żywotność baterii (25%). Tyle samo ankietowanych wyraża swoje obawy dotyczące bezpieczeństwa danych pobieranych przez TouchID. Akurat ta ostatnia kwestia w ostatnim czasie nieco się wyjaśniła – dane przechowywane w jednostce A7 nie są wysyłane do Apple’a, a poza tym moduł ten można w każdej chwili dezaktywować. 15% wyraża niechęć związaną z wielkością ekranu (w domyśle – powinien on być większy, nad czym Apple już pracuje), jak również z błędami aplikacji (wyłączają się w trakcie pracy).
A Wy na co narzekacie najczęściej? Mnie również drażni w smartfonie krótki czas pracy na baterii – od siebie dodałbym również toporną politykę Samsunga względem wprowadzania aktualizacji systemu.

źródło: android authority, foto: cultofmoney