Nowe nabytki Spotify wzbogacą serwis o kolejne funkcje społecznościowe

Spotify podwyższyło poprzeczkę dla konkurencji, jaką jest Apple Music, a także europejski Deezer i Tital, dokonując zakupu dwóch firm – Soundwave oraz Cord Project, których aplikacje ułatwią użytkownikom platformy komunikację oraz dzielenie się muzyką.
Bazując na charakterze aplikacji, które te dwa przedsiębiorstwa oferują, można przypuszczać, że  Spotify coraz bardziej zmierza w kierunku transformacji z serwisu oferującego wyłącznie muzykę do serwisu społecznościowego. Być może właśnie tego brakowało platformie, by jeszcze bardziej wyprzedzić konkurencję.
CordCord to minimalistyczny głosowy komunikator –  w zasadzie to platforma w stylu WhatsApp, ale zamiast wiadomości tekstowych wysyłamy zarejestrowany przez nas dźwięk. Wystarczy, że przytrzymamy ikonę, na której znajduje się zdjęcie osoby, której chcemy przekazać wiadomość. Co więcej, możemy wysyłać je nie tylko znajomym, ale również ludziom, którzy dzielą z nami podobne zainteresowania, i nie tylko. Obejrzyjcie poniższy filmik, by sprawdzić, do czego jeszcze zdolna jest ta aplikacja.

Soundwave natomiast służy do odnajdywania muzyki oraz dzielenia się nią. Działa podobnie do Last.fm – łączy się z odtwarzaczem muzyki w naszym urządzeniu, a także Spotify czy YouTube i tworzy listę utworów, które słuchaliśmy najczęściej bądź ostatnio. Poza tym, posiada wbudowany czat, dzięki któremu możemy dyskutować na muzyczne tematy z kim tylko chcemy.

Spotify posiada już 20 milionów subskrybentów i w sumie więcej niż 75 milionów użytkowników, a rozszerza swoje usługi, by przyciągnąć do siebie kolejnych. Warto dodać, że liczba płacących użytkowników konkurencyjnego Apple Music urosła od października 2015 roku z 6,5 miliona do 10 milionów. Zarówno Apple Music, jak i Spotify oferują dostęp do więcej niż 30 milionów utworów oraz jednolite opłaty miesięczne w wielu krajach. Nic więc dziwnego, że szwedzka firma chce stać się czymś więcej.

Źródło: TechCrunch