Facebook ogranicza reklamy na stronach z erotyką i przemocą
Zmiany powinny zostać wdrożone w przeciągu kilku najbliższych dni. Według nowych ustaleń Facebook ma skończyć z wyświetlaniem reklam na stronach oferujących tzw. kontrowersyjne treści – głównie przemoc i erotykę. W tym celu ekipa Marka Zuckerberga ma opracować specjalny system, który będzie oceniał rozpowszechniane przez wybraną stronę lub grupę materiały.
Na początku oceną wybranej strony zajmą się jednak sami pracownicy firmy, a proces zautomatyzowany zostanie dopiero za jakiś czas (kiedy uda się nowe mechanizmy dopracować). Niestety nie wiadomo jeszcze, jak surowy w swoich osądach Facebook będzie.
Jak całość ma wyglądać w praktyce? Miejsce w odpowiedzialnym za wyświetlane reklam panelu w wypadku wybranych stron pozostanie po prostu puste. Warto także wspomnieć że mówimy o stronach, które publikują materiały powiązane z np. erotyką ale wciąż nie łamią tym samym regulaminu Facebooka.
Nowy system ma na celu oczywiście zachęcić reklamodawców do podjęcia z portalem Zuckerberga współpracy. W minionym miesiącu wiele mówiło się o tym, że firmy rezygnują z promowania się na Facebooku przez to, ze ich kampanie wyświetlają się obok kontrowersyjnych według nich materiałów. Teraz Zuckerberg „idzie im jednak na rękę”.
Źródło: wirtualnemedia.pl,