Nowa Toyota Camry może się podobać!

Koncern Toyota przez dłuugie lata kojarzył sie nam z bezawaryjnością, ale też z niezbyt porywającym designem. W ostatnich latach w tej ostatniej kwestii zaczyna się coś jednak zmieniać – o dziwo – pozytywnie. W ubiegłym roku doczekaliśmy się prezentacji odświeżonych modeli Prius i CH-R, które wstępnie nakreśliły nam to, jak będą się prezentowały samochody Toyota w najbliższych miesiącach. Teraz przyszła pora na odświeżenie jednego z ikonicznych modeli. Mowa oczywiście o Camry.

fot. Toyota

Limuzyna na miarę 2024 roku?

Japoński koncern postawił na odczuwalne zmiany wizualne w przypadku swojej limuzyny. Design wydaje się tu o wiele bardziej dynamiczny, niż w przypadku poprzednika, a przedni pas jednoznacznie nawiązuje do nowszych modeli Toyoty z 2023 roku. Nadal jednak mamy do czynienia z samochodem przestronnym i niezwykle komformowym, który ma nawiązać równorzędną rywalizację z topowymi przedstawicielami segmentu.

Nowości także we wnętrzu. Producent serwuje nam tu doskonałe spasowanie poszczególnych elementów oraz system multimedialny Toyota Smart Connect ze sporym, 12,3-calowym ekranem systemu inforozrywki. Japończycy nie zrezygnowali jednak całkowicie z fizycznych przełączników, co bardzo cieszy. Producent nie zapomniał także o nowoczesnych, cyfrowych zegarach w wariancie 7- lub 12,3-calowym. Na pokładzie nowej Camry nie zabrakło też nagłośnienia JBL oraz wsparcia dla Android Auto i Apple CarPlay.

Na pokładzie nowej Camry Toyota zaserwuje nam wyłącznie jeden układ hybrydowy piątej generacji o pojemności 2,5 litra. Wygeneruje on 231 KM oraz zapewni sprint od 0 do 100 km/h w 7,9 s. To delikatnie poprawione osiągi w stosunku do poprzednika. To zasługa opływowej sylwetki oraz zredukowanej masy. W kwestii zawieszenia możemy liczyć na kolumny MacPhersona z przodu, a z tyłu – podwójne wahacze. Komfort podróży powinien być więc satysfakcjonujący.

Nowa Toyota Camry ma trafić do sprzedaży w 2. kwartale tego roku. Wtedy też najpewniej zostanie udostępniony cennik.

fot. Toyota

Czytaj też: CES 2024: Volkswagen integruje ChatGPT z obecnymi modelami

Grafika tytułowa: Toyota