Samolot kosmiczny Mira II ma zgodę na testowy lot

Niemiecki startup Polaris Spaceplanes otrzymał zgodę na rozpoczęcie testów lotu z wykorzystaniem napędu rakietowego swojego nowego demonstratora Mira II.

Założona w 2019 r. firma Polaris Spaceplanes z siedzibą w Bremie rozwija swój wielozadaniowy samolot kosmiczny Aurora i hipersoniczny system transportowy. Oprócz możliwości testowania hipersonicznego, pojazd będzie, po dodaniu jednorazowego stopnia górnego, zdolny do dostarczania ładunków o masie do 1000 kilogramów na niską orbitę okołoziemską.

Szczegóły dotyczące samolotu

Pod koniec lipca Polaris Spaceplanes ogłosiło, że otrzymało struktury płatowca dla swoich demonstratorów samolotów kosmicznych Mira II i Mira III. Firma zdecydowała się kontynuować prace nad rozwojem dwóch pojazdów po tym, jak oryginalny demonstrator Mira został uszkodzony podczas startu . Oczekiwano, że demonstrator będzie pierwszym opracowanym przez Polaris, który wykona lot napędzany rakietą, wyposażony w opracowany przez firmę silnik AS-1 aerospike.

Według firmy Mira II został zaprojektowany, zbudowany i przetestowany na ziemi w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Pojazd ma pięć metrów długości i nominalną masę startową 240 kilogramów. Jest wyposażony w małe silniki odrzutowe do fazy przed i po zapłonie oraz jeden silnik AS-1 do lotu z napędem rakietowym.

2 października firma otrzymała od niemieckiego krajowego urzędu lotniczego licencję operacyjną na wykonywanie lotów rakietowych z wykorzystaniem demonstratora Mira II. Zgoda została udzielona po tym, jak firma pomyślnie zademonstrowała system zakończenia lotu pojazdu podczas testów naziemnych. Polaris wcześniej oświadczył, że podejmie próbę wykonania pierwszego lotu rakietowego Mira II przed końcem 2024 r.

Źródło: europeanspaceflight.com

Czytaj też: Chińska konstelacja z negatywnym wpływem na działalność astronomiczną?

Grafika tytułowa wygenerowana w DALL-E