FaZe popularniejsze od Los Angeles Lakers

Ciekawe wyniki badań przedstawiła firma zajmująca się analizą rynku YouGov.

W USA, w kategorii wiekowej 13-17 lat esport wyprzedził już pod względem popularności sport tradycyjny. Wśród najmłodszych najwięcej fanów posiada organizacja esportowa FaZe Clan.

Czytaj także: https://conowego.pl/gaming/esport-pierwszy-miliard-dolarow-pekl-107658

You Gov przeprowadziło badanie, które miało wykazać, komu kibicują obecni nastolatkowie. Przepytano 3273 młodzieńców w wieku 13 do 17 lat mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Wyniki są zaskakujące (oczywiście dla nieczytających conowego.pl).

Najpopularniejszą drużyną wśród wymienionej grupy badawczej jest FaZe Clan. To organizacja esportowa, która posiada w swoich szeregach graczy różnych gier esportowych takich jak CS:GO i Fortnite a ponadto zrzesza tzw. „content creatorów” czyli youtuberów i streamerów. Według badania aż 22% chłopców w przedziale wiekowym objętnym badaniem kibicuje FaZe Clanowi. To mniej więcej co piąty chłopiec w USA.

Czytaj także: https://conowego.pl/aktualnosci/znany-dj-w-szeregach-faze-clan-106216

FaZe prześcignęło w badaniu inne kluby znane na całym świecie. Drugie i trzecie miejsce zajmują przedstawiciele NBA – kolejno Los Angeles Lakers z 19% i Golden State Warriors z 17%. Ich popularność łatwo wytłumaczyć – Lakersi to koszykarski klub, którego barw broni LeBron James (nota bene współpracujący z FaZe), w ostatnich latach zdominowało ligę, co przełożyło się na sporą liczbę fanów.

Poza podium wracamy do esportu, bowiem 4. i 5. miejsce to 100 Thieves i NRG Esports, czyli ponownie organizacje reprezentujące sport elektroniczny. Funkcjonują podobnie jak FaZe Clan, czyli posiadają drużyny w różnych grach, ale także streamerów i youtuberów. W TOP10 znalazło się Cloud9, któremu kibicuje 8% nastolatków.

Wyniki badania pokazują, że najwięcej bo aż 38% młodych Amerykanów śledzi w internecie poczynania influencerów gamingowych. Sportowi influencerzy, czyli osoby związane z szeroko pojętym sportem tradycyjnym zajmują w klasyfikacji dopiero 4. miejsce z 22% wynikiem.

Wnioski płynące z badania YouGov są czytelne i mówią wszystko o tym, w jakim kierunku będą podążać trendy i zainteresowanie osób młodszych.