FIFAe – nowy model handlowy piłkarskiej federacji

Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) przeprowadza zmiany w strukturach partnerstwa handlowego. Uruchomiono piony partnerskie m. in. związane z esportem i gamingiem.

FIFA od lat zarabiania na tych rynkach olbrzymie kwoty, głównie za pośrednictwem gry sportowej wydawanej przez Electronic Arts. Federacja zamierza jednak jeszcze bardziej rozwinąć ten złotodajny kierunek.

Nowa struktura partnerstwa handlowego wprowadzona po raz pierwszy od 2013 roku ma zapewnić firmom z całego świata lepszą współpracę z wykorzystywaniem marki FIFA i wspieraniem rozgrywek.

Oznacza to także większe otwarcie się na esport i gaming. Federacja od miesięcy toczy spór z EA Sports i nie jest wykluczone, że w przyszłości przekaże licencję innej firmie lub sama weźmie się za tworzenie gry sportowej.

Czytaj także: https://conowego.pl/aktualnosci/fifa-miliard-za-nazwe-107135

W oficjalnym komunikacie na ten temat można przeczytać, że organizacja zamierza poszerzyć swój zasięg w esporcie i grach komputerowych. W tym celu powstała FIFAe – marka dla wszystkich przyszłych inicjatyw esportowych i gier FIFA.

Z roku na rok pieniądze w esporcie są co raz większe. Doskonale o tym wie federacja, która przez wiele lat współpracuje z EA Sports. Amerykański producent przez ostatnie 20 lat zarobił około 20 miliardów dolarów na sprzedaży piłkarskiego symulatora. Tylko w 2020 roku 60% pływów federacji (160 milionów dolarów) pochodziło  z tytułu udzielonej licencji.