Ulepszenia dla niepełnosprawnych w robotaxi
Waymo – firma działająca w branży autonomicznych taksówek wprowadza w swojej flocie wiele nowych funkcji mających poprawić dostęp dla osób z wadami wzroku oraz innymi niepełnosprawnościami.
Te ułatwienia to, m. in. wyświetlanie inicjałów kierowcy na kopule umieszczonej na dachu jako wizualnej identyfikacji przypisanego pojazdu, widocznej z bliskiej lub średniej odległości. Wyświetlacz pokazuje konfigurowalny „Identyfikator samochodu”, który składa się z dwóch kolorowych liter, które można zmieniać za pomocą aplikacji Waymo.
Inna funkcja to nawigację prowadząca pasażera po najbardziej odpowiedniej ścieżce do oczekującej robotaksówki, wykorzystując dane o chodnikach, przejściach dla pieszych i innych cechach terenu, aby zapewnić najbardziej odpowiednią trasę.
Kolejna ciekawa funkcja skierowana jest do pasażerów z wadami wzroku. Aby upewnić się, że dostaną się do właściwego pojazdu, Waymo AV wyemituje wyjątkowo melodyjny dzwonek, aby pomóc im trafić. Jest także kompas odległości do samochodu, który został zaprojektowany, aby pomóc pasażerom znaleźć pojazd w miejscach, w których GPS może być zawodny.
Waymo zdecydowało się na włączenie nowych funkcji do swojej usługi przywołania przejazdów Waymo One, która obecnie działa w Arizonie i Kalifornii.
Pojazdy autonomiczne od dawna są uważane za dobre rozwiązanie wielu problemów transportowych, z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne. Jednak brak ludzkiego kierowcy i długa lista niedotrzymanych obietnic innych firm technologicznych sprawiły, że niektórzy pasażerowie sceptycznie podchodzą do tego, że pojazdy autonomiczne mogą naprawdę pomóc w znaczącym ulepszeniu dostępności.
Czytaj także: Ataki na autonomiczne auta przybierają na sile