DS4 – francuska klasa premium

Jeżeli jesteś prawdziwym i oddanym fanem motoryzacji to zapewnię nie kupisz nigdy zwykłego, nudnego i przewidywalnego samochodu. To właśnie dla Ciebie powstał DS4. Designerski, wyjątkowy, luksusowy i na wskroś nowoczesny.

DS Automobiles to dziedziczka rewolucyjnego ducha Citroena DS z połowy XX wieku. Ten kultowy model, znany ze swojego awangardowego designu i innowacyjnych rozwiązań, stał się inspiracją dla nowej, niezależnej marki. Chociaż pierwsze modele DS pojawiły się już w 2011 roku jako część gamy Citroena, to dopiero w 2014 roku marka DS uzyskała pełną autonomię. DS Automobiles szybko zyskało reputację dzięki swoim eleganckim i nowoczesnym modelom, takim jak min. DS7 Crossback. Dziś marka kontynuuje tradycję awangardowego designu i zaawansowanej technologii, oferując luksusowe wnętrza i innowacyjne rozwiązania, które bardzo mocno wyróżniają ją na tle konkurencji.

Auto z przyszłości

DS4 jest wyjątkowy i to pod każdym względem. Wystarczy na niego spojrzeć, żeby się przekonać, że w tym aucie nic nie jest tak po prostu zwykłe. Jego cała bryła, ale i poszczególne elementy i detale są niezwykłe i tak jak w przypadku konkurencji, można powiedzieć, że to lub tamto zostało zainspirowane albo zaczerpnięte z innej marki, to w DS4 wszystko jest nowe, inne, zaprojektowane na zamówienie. Nie boje się powiedzieć, że jest to jeden z najbardziej awangardowych, oryginalnych ale i odważnych producentów samochodów, który tworzy auta z pasji dla ludzi z pasją. DS4 to samochód, który przyciąga uwagę swoim nietuzinkowym designem. Bryła pojazdu łączy w sobie elementy coupe, hatchbacka i crossovera, tworząc unikalną sylwetkę. Nisko poprowadzona linia dachu, opadająca ku tyłowi, nadaje samochodowi sportowego charakteru. Duże koła, wypełniające prawie całe nadkola, podkreślają dynamiczny wygląd. Przód DS4 wyróżnia się charakterystyczną, szeroką atrapą chłodnicy, która dominuje centralną część. Ostre linie i chromowane elementy nadają mu zdecydowanego wyrazu. Zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej reflektory LED tworzą charakterystyczny „pazur”, dodając autu agresywnego spojrzenia. Boki samochodu charakteryzują się płynnymi liniami, które biegną od przednich reflektorów aż do tylnych lamp. Duże, przeszklone powierzchnie boczne zapewniają doskonałą widoczność i dodają wnętrzu przestronności. Wyraziste przetłoczenia na drzwiach podkreślają muskularną sylwetkę. Tył DS4 jest równie charakterystyczny co przód. Zakończony wąskimi, poziomymi lampami LED, które nawiązują do przednich reflektorów. Duża elektryczna klapa bagażnika ułatwia załadunek, a dyfuzor zintegrowany ze zderzakiem podkreśla sportowy charakter.

Przeczytaj też: Citroën C4 X – nowoczesny, hybrydowy crossover

W środku jest równie dobrze

Wnętrze DS4 w niczym nie przypomina zwykłego samochodu, tu wszystko jest bardziej designerskie niż praktyczne. Do jednych rozwiązań jest się łatwiej przyzwyczaić, a do innych trudniej, ale to są już bardziej subiektywne odczucia. Kabina samochodu została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu maksymalnego komfortu oraz przyjemności z jazdy i to się widzi i to się czuje. Przestronność wnętrza oraz starannie dobrane materiały wykończeniowe tworzą atmosferę luksusu. Centralnym elementem kokpitu są nowoczesne, w pełni cyfrowe zegary, które dostarczają kierowcy wszystkich niezbędnych informacji o pojeździe w czytelny i intuicyjny sposób. Kierownica, pokryta miękką skórą, została wyposażona w szereg przycisków funkcyjnych, które umożliwiają sterowanie najważniejszymi systemami samochodu bez odrywania rąk od kierownicy. Sercem systemu multimedialnego jest 10-calowy dotykowy ekran, za pomocą którego można obsługiwać nawigację, radio, telefon oraz inne funkcje pojazdu. Intuicyjny interfejs oraz szybka reakcja na dotyk sprawiają, że korzystanie z systemu jest łatwe i przyjemne. Fotele w wersji Pallas zostały obite wysokiej jakości skórą syntetyczną, która zapewnia doskonałe wsparcie dla ciała oraz wysoki komfort podróżowania. Miękka tapicerka doskonale izoluje od hałasów zewnętrznych, tworząc oazę ciszy we wnętrzu samochodu. Wracając do tych mniej praktycznych rozwiązań to są to przyciski to otwierania szyb, które umieszczono na drzwiach, tuż pod linią okna. Jest to zdecydowanie za wysoko i dość trudno się nimi operuje. Jednak nie można im zarzucić nic pod względem designu.

Przeczytaj też: Peugeot 308 GT Hatchback Blue HDI 130 KM – Niemal 1000 km na pełnym baku

Mocne serce

Sercem napędowym DS4 jest innowacyjne połączenie benzynowego silnika spalinowego o pojemności 1.2 litra z elektrycznym motorem. Ta synergia zapewnia łączną moc 136 koni mechanicznych, co przekłada się na dynamiczną jazdę, jednocześnie nie rezygnując z oszczędności paliwa. Kultura pracy jednostki napędowej jest godna pochwały. Silnik spalinowy pracuje wyjątkowo cicho, a elektryczny motor zapewnia płynność i natychmiastową reakcję na dodanie gazu. Dzięki temu jazda DS4 jest niezwykle komfortowa i pozbawiona zbędnych wibracji. Osiągi samochodu są imponujące jak na tę pojemność silnika. Akceleracja jest dynamiczna, a samochód pewnie trzyma się drogi. Mimo kompaktowych wymiarów, DS4 oferuje wystarczającą moc, aby zapewnić przyjemność z jazdy zarówno w mieście, jak i poza nim. Spalanie to jeden z największych atutów tej hybrydy. W cyklu miejskim, dzięki wsparciu silnika elektrycznego, zużycie paliwa jest poniżej 5 litrów. W trasie, przy spokojnej jeździe, również można osiągnąć bardzo dobre wyniki ok. 6 do 7 litrów, natomiast średnie spalanie w cyklu mieszanym jest na poziomie 5,5 litra. Jak zawsze jest to dość indywidualna kwestia, niemniej jednak DS4 jest bardzo ekonomicznym samochodem.

Podsumowanie

DS4 w miękkiej hybrydzie to samochód, który łączy awangardowy design z nowoczesnymi technologiami. Eleganckie wnętrze, bogate wyposażenie i wysoki komfort podróżowania sprawiają, że DS4 to propozycja dla osób ceniących sobie zarówno styl, jak i funkcjonalność. Jednostka napędowa, czyli połączenie benzynowego silnika spalinowego z elektrycznym motorem, zapewnia dynamiczną jazdę przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Mimo kompaktowych wymiarów, samochód oferuje wystarczającą moc, aby zapewnić przyjemność z jazdy zarówno w mieście, jak i poza nim. Zawieszenie DS4 zapewnia odpowiedni kompromis między komfortem, a dynamicznymi właściwościami jezdnymi. Samochód pewnie trzyma się drogi, a nierówności są skutecznie tłumione. DS4 jest także dostępny w wersji pugin i w Dieslu.  

Cena: od 153 700 zł