Nowe iPad oraz iPad Pro oficjalnie!

Apple bez wielkiego splendoru wprowadziło dziś do swojej tablety nowe tablety iPad. Przywitaliśmy dwa odświeżone modele – iPad’a 10. generacji oraz iPad’a Pro. Co wiemy na temat tych nowości? Ile przyjdzie nam za nie zapłacić? Przyglądamy się bliżej najnowszym, potencjalnym hitom w ofercie koncernu z Cupertino.

Koniec z tanim iPad’em!

Klasyczny iPad kojarzył się nam często z najbardziej opłacalnym, stosunkowo tanim modelem w ofercie amerykańskiego koncernu. Jesień tego roku przyniosła nam jednak odczuwalną podwyżkę jego ceny, która przekroczyła 2000 złotych. Jak się okazuje, następca będzie jeszcze droższy. Za iPad’a 10. generacji przyjdzie nam bowiem zapłacić niemal… 3000 złotych! Co Apple będzie nam serwowało za te pieniądze?

Przede wszystkim iPad doczekał się zmian wizualnych. Z frontu urządzenia zniknął czytnik Touch ID (powędrował na klawisz „Power”). Koncern z Cupertino postawił też na bardziej żywą kolorystykę. Mamy tu ekran Liquid Retina o przekątnej 10,9-cala, zapewniający oszałamiającą jakość obrazu. Pracą tabletu zarządza procesor A14 Bionic. Warto również wspomnieć, że sprzęt możemy parować z dedykowaną klawiaturą Magic Keyboard Folio (sprzedawaną oddzielnie). Ponadto mamy tu wsparcie dla Apple Pencil.

iPad 10. generacji pozwala na łączenie z nim akcesoriów za pośrednictwem złącza USB-C. Do rozmów wideo oraz wykonywania zdjęć posłużą nam natomiast dwa obiektywy po 12 MP każdy. Jeden został umieszczony na froncie, a drugi na pleckach tabletu. Sprzęt będzie dostępny zarówno z Wi-Fi 6 jak i z modemem 5G. Czy te zmiany są warte tego, by za iPad’a płacić (absurdalnie) więcej? Na to pytanie fani Apple muszą odpowiedzieć sobie sami.

iPad Pro prawdziwie „Pro”!

Czas na kilka słów dotyczących iPad’a Pro. Jest to sprzęt, który z pewnością zainteresuje osoby korzystające z tabletów w zastosowaniach profesjonalnych. Świadczy o tym między innymi obecność procesora M2, który montowany jest chociażby w MacBooku Pro. Obraz wyświetlany jest natomiast na – w zależności od wersji – ekranie Liquid Retina o przekątnej 11 cali lub Liquid Retina XDR o przekątnej 12,9-cala. Dzięki takiemu zabiegowi iPad Pro nowej generacji świetnie sprawdzi się jako sprzęt dedykowany obróbce zdjęć lub materiałów wideo.

Frontowa kamerka do wideorozmów to obiektyw 12 MP z funkcją TrueDepth. Na pleckach mamy natomiast aparat szerokokątny 12 MP oraz oczko odpowiedzialne za kąt ultraszeroki o rozdzielczości 10 MP. Obok obiektywów Apple osadziło skaner LiDAR. Z Internetem połączymy się przez Wi-Fi 6E lub 5G. Oczywiście możemy liczyć na wsparcie dla najważniejszych akcesoriów Apple – Apple Pencil, Magic Keyboard i Smart Keyboard Folio. Urządzenie wyposażono w złącze USB-C.

Ceny iPad’a Pro 11″ startują od 5199 złotych. Większy wariant można kupić już od 7199 złotych.

Czytaj też: Google Play Pass – kompendium wiedzy

Dajcie koniecznie znać, jak podobają się Wam nowości od Apple. Czy mimo odczuwalnego wzrostu cen zdecydujecie się na zakup?