W Polsce chętnie płacimy za zawartość w grach

Wraz z rosnącą popularnością smartfonów i tabletów, Polacy coraz chętniej sięgają po mobilne gry – wynika z najnowszego raportu Huawei CBG Polska. Już blisko połowa mieszkańców kraju (49%) korzysta z tego rodzaju rozrywki, doceniając łatwy dostęp i szeroki wybór darmowych tytułów. Badanie ujawniło, że aż 60% graczy mobilnych ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, a 36% w ostatnim tygodniu. Ponadto, 46% z nich decyduje się na mikropłatności, aby przyspieszyć rozwój postaci lub cieszyć się rozgrywką bez przerw.

Nie zawsze chcemy zdobywać osiągnięcia dzięki regularnej grze

Polscy gracze mobilni są coraz bardziej aktywni i chętnie inwestują w postęp w grach – wskazuje raport. Średnio, gracze wydają do 50 złotych miesięcznie na wirtualne zakupy, które przeważnie służą skróceniu czasu rozwinięcia postaci lub zwiększeniu szans na wygraną. Co ciekawe, najczęściej płacą za przedmioty w grze (18%) oraz umiejętności (17%). Istnieje również wyraźna różnica między preferencjami płciowymi, gdzie kobiety częściej decydują się na płatności za odblokowanie dodatkowych misji (13%) niż mężczyźni (9%).

Jednym z głównych powodów decyzji o mikropłatnościach jest chęć ciągłej rozgrywki bez przerw na reklamy, zaznaczają to 14% graczy. Podobną popularnością cieszy się również możliwość szybszego przejścia do kolejnych etapów lub misji (14%). Gracze mobilni cenią sobie swobodę i szybkość, jaką zapewnia im ta forma rozrywki. 68% respondentów uznaje mobilny gaming za popularny ze względu na możliwość gry o dowolnej porze. Co więcej, duży wybór darmowych gier oraz brak wygórowanych wymagań sprzętowych przyciąga kolejnych entuzjastów.

Warto zauważyć, że grając na urządzeniach mobilnych, Polacy często angażują się w inne aktywności. Aż 76% graczy wykonuje kilka czynności jednocześnie, z których najpopularniejsze to słuchanie muzyki (45%) i oglądanie filmów lub seriali (32%).

Czytaj też: HONOR ulepsza system aparatów Falcon i sztuczną inteligencję w smartfonie HONOR Magic6 Pro

Grafika tytułowa: SCREEN POST / Unsplash