Testujemy Skodę Fabia IV Style 1.0 TSI 81 kW – mała, oszczędna i dynamiczna

Jest kompaktowy, wygodny i nowoczesny, oto najnowsza odsłona popularnego modelu Skody, który od lat cieszy się uznaniem kierowców.

Skoda Fabia jest jednym z najpopularniejszych modeli czeskiej marki, która należy do koncernu Volkswagen. Pierwsza generacja Fabii zadebiutowała w 1999 roku i od razu zdobyła uznanie klientów. Fabia była dostępna jako hatchback, sedan i kombi, a także w sportowej wersji RS z silnikiem 1.9 TDI o mocy 130 KM. Druga generacja Fabii pojawiła się w 2007 roku i kontynuowała sukces poprzedniczki. Fabia II była większa, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza niż pierwsza. W 2010 roku Fabia II przeszła facelifting, który wprowadził nowy wygląd przedniej części nadwozia i wnętrza. Trzecia generacja Fabii zadebiutowała w 2014 roku i zaskoczyła nowoczesnym designem i technologią. Fabia III była lżejsza, oszczędniejsza i bardziej dynamiczna niż poprzednie. W 2018 roku Fabia III otrzymała kolejny facelifting, który uatrakcyjnił jej wygląd i wyposażenie. W 2021 roku Skoda zaprezentowała czwartą generację Fabii, która jest największą, najbardziej zaawansowaną i najbardziej ekologiczną w historii.

Jest moc

FABIA IV Style to samochód bardzo oszczędny i ekologiczny. Jego silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 81 kW (110 KM) zużywa średnio tylko 5 litrów paliwa na 100 km i emituje tylko 114 g CO2 na km. Niska waga samochodu i duża moc silnika sprawiają, że Fabię prowadzi się bardzo łatwo i dynamicznie. Jest to samochód dużo bardziej przestronny i funkcjonalny od swoich poprzedników. Pomimo niewielkich wymiarów zewnętrznych (długość 410 cm, szerokość 178 cm, wysokość 146 cm), oferuje wystarczająco miejsca dla czterech osób i bagażu.

Przeczytaj też: Testujemy Skodę ENYAQ IV 80 MAXX – Elektryczny SUV z klasą (conowego.pl)

Sportowy charakter

Skoda Fabia IV to samochód o nowoczesnym wyglądzie, nadwozie ma dynamiczną linię, która podkreśla lekko sportowy charakter auta. Przednia część samochodu jest ozdobiona dużym logo Skody i atrakcyjnymi reflektorami LED, które zapewniają doskonałą widoczność w każdych warunkach. Tylna część samochodu ma elegancki i funkcjonalny kształt, z wyraźnie zaznaczonymi lampami i zderzakiem. W przeciwieństwie do poprzednich modeli czwarta generacja wyróżnia się wieloma detalami, które podkręcają jej design. Z przodu są to duży grill ze chromowaną ramką, wloty powietrza, dodatkowe halogeny, kanciaste, lekko groźne reflektory oraz zintegrowany nieduży spoiler, który w sposób naturalny łączy linię boczną z tylnym zderzakiem. Zastosowano tu świetny zabieg łączenia dwóch kolorów, co daje fabii lekkości. Tylne lampy wchodzą głęboko i agresywnie na klapę, a dwa małe odblaski dodają smaczku. Czarny dach z wiszącym spojlerem to kolejny strzał w dziesiątkę, który wizualnie wpisuje się w najnowsze trendy.

A w środku…

Wnętrze Skody Fabia IV Style jest równie imponujące. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i ergonomiczna, zegary są także wyświetlane na ekranie LCD.  3-ramienna sportowa skórzana podgrzewana wielofunkcyjna kierownica ma przyciski do obsługi systemu multimedialnego i tempomatu. W centralnej części znajduje się duży ekran dotykowy, na którym mamy możliwość zmiany ustawień samochodu, nawigację, system multimedialny oraz możliwość podłączenia telefonu do Apple Car lub Android Auto bezprzewodowo. Cały kokpit obudowany jest plastikiem, który wizualnie robi dobre wrażenie.

Przeczytaj też: Testujemy samochód Skoda Enyaq IV 80 Coupe – elektryczny SUV | CoNowego.pl

Komfortowo

Fotele są wygodne i obszyte dobrej jakości materiałem, który zapewnia wygodę i trwałość. Samochód ma również wiele praktycznych schowków i uchwytów na napoje. Przestrzeń bagażowa jest pojemna i łatwo dostępna. Jego bagażnik ma pojemność od 380 do 1190 litrów w zależności od ustawienia tylnych siedzeń.

Nowa jakość

FABIA IV Style to także samochód bardzo bezpieczny, a to za sprawą wielu systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa, które trafiły na jego pokład. Samochód wyposażony jest w wiele systemów, takich jak ABS, ESP, DAS, ASR, EBD, ACC i wiele innych. Ponadto ma dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny, podgrzewane lusterka, czujniki parkowania i deszczu i wiele innych. Ciekawostką jest hak holowniczy (demontowany) z adapterem, który montowany jest fabrycznie. Z funkcjonalnych dodatków znajdziemy tu także: Bluetooth DAB+ – funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej, uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach z tyłu oraz na fotelu pasażera, z przodu fotele przednie z manualną regulacją wysokości, parasol, podłokietnik centralny z przodu, manualną regulację odcinka lędźwiowego dla przednich foteli, dywaniki tekstylne. Ponadto samochód ten ma system bezkluczykowego dostępu.

Podsumowanie

FABIA IV Style 1.0 TSI ma nowoczesny i dynamiczny wygląd, który przyciąga wzrok. Jej linia nadwozia jest płynna i sportowa, a przednia część ma charakterystyczne reflektory i atrakcyjną chromowaną atrapę chłodnicy. Samochód ten jest dostępny w wielu kolorach nadwozia i felgach aluminiowych o różnych rozmiarach. Silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 81 kW (110 KM), zapewnia dobrą dynamikę jazdy i niskie zużycie paliwa. Samochód ten osiąga prędkość maksymalną 200 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 sekund. Jego skrzynia biegów jest manualna, sześciobiegowa. Jest to ekonomiczny samochód ze sportowym zacięciem, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie.

Cena testowanej konfiguracji: 100 810 zł