Unreal Engine 5.1 oficjalnie zaprezentowany
Epic Games uruchomił dzisiaj Unreal Engine 5.1 jako aktualizację silnika gry, która może zostać wykorzystana także do budowania metawersum.
Nowa aktualizacja ma na celu uczynienie Unreal Engine 5 łatwiejszym i szybszym w zakresie tworzenia treści 3D. Firma dodała szereg przetestowanych w warunkach skrajnych nowych funkcji i ulepszeń w wersji 5.1, dzięki którym Unreal jest bardziej niezawodny, wydajny i wszechstronny dla twórców z różnych branż.
Czytaj także: Unreal Engine 5 – pojutrze dowiemy się więcej!
Aktualizacja zawiera wiele przydatnych narzędzi dla programistów, w tym ulepszenia systemu „mikropolygonów” systemu Nanite. Umożliwia on deweloperom importowanie zasobów filmowej jakości do gier w czasie rzeczywistym, ale do tej pory można go było używać tylko do obiektów statycznych. Teraz można go używać do bardziej dynamicznych elementów, takich jak drzewa, które kołyszą się i poruszają na wietrze. Epic zapewnia również, że UE5 obsługuje teraz gry w trybie 60 klatek na sekundę z Nanite i systemem oświetlenia Lumen.
Dla programistów budujących ogromne otwarte światy ta wersja zapewnia również dodatkowe funkcje i ulepszony przepływ pracy. World Partition obsługuje teraz duże współrzędne świata, umożliwiając tworzenie ogromnych otwartych światów bez utraty precyzji.
Ponadto nowa obsługa HLOD (Hierarchical Level of Detail) do renderowania i przesyłania strumieniowego wody umożliwia użytkownikom tworzenie dużych zbiorników wodnych w otwartych światach z lepszą wydajnością i mniejszym zużyciem pamięci.
Unreal Engine można pobrać z oficjalnej strony internetowej. Pełna lista funkcji UE 5.1 jest dostępna tutaj.
Poniżej demonstracja techniczna Matrix Megacity, przeniesiona na Unreal Engine 5.1. Poniższy film przedstawia to demo działające na karcie NVIDIA GeForce RTX 4090.