Twórca PUBG Battlegrounds liczy zyski
Firma Krafton z siedzibą w Korei Południowej, udostępniła właśnie informacje o zyskach za I kwartał 2022 r. Producent gier osiągnął kwartalne przychody w wysokości 405,7 mln USD. Był to rekordowy poziom przychodów, które wzrosły o 17,8% kwartał do kwartału i 13,5% rok do roku.
Główną przyczyną dobrych wyników firmy jest gra PUBG Battlegrounds, która po przejściu na system free-to-play w styczniu generuje rekordowe przychody.
Według raportu, sprzedaż na PC wzrosła o 61 procent rok do roku do 82,3 miliona dolarów. Na konsolach skok sprzedaży był jeszcze większy. Wzrósł o 124 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem i 274 procent rok do roku. Gra odnotowała również „prawie potrojony” wzrost średniej miesięcznej liczby aktywnych użytkowników od IV kwartału 2021 roku.
PUBG: Battlegrounds był pierwotnie tytułem płatnym, gdy został udostępniony na Steamie w 2017 roku. Ale ogromny sukces finansowy darmowych strzelanek typu battle royale, takich jak Fortnite , Call of Duty: Warzone i Apex Legends, dał twórcom sygnał, że darmowy model może być całkiem dochodowy.
EA oświadczył w tym tygodniu, że Apex Legends , gra, która jest dostępna od nieco ponad trzech lat, przekroczyła 2 miliardy dolarów przychodów. Epic zebrał 144 miliony dolarów na pomoc dla Ukrainy z zaledwie dwóch tygodni wpływów z Fortnite.
Kolektyw niezależnych studiów, jakim jest Krafton zamierza wydać w tym roku kolejne nowe tytuły. Takie jak kryptonim „Project M” i The Callisto Protocol. „Project M” to całkowicie wyjątkowa turowa gra strategiczna osadzona w świecie science fiction. The Callisto Protocol, to z kolei oryginalna gra survival horror stworzona przez Striking Distance Studios. Wewnętrzne zespoły inkubatorów projektów opracowują gry oparte na głębokim uczeniu się i przeprowadzają publiczne testy na Steam.
Czytaj także: Darmowy PUBG bije rekordy