Poziom 3 autonomicznej jazdy dla Mercedesa w USA

Niemiecki producent samochodów, Mercedes Benz, ogłosił właśnie, że jako pierwszy w USA zaoferuje technologię jazdy autonomicznej poziomu 3.

Z homologacją dla swojego systemu Drive Pilot w Nevadzie, a następnie w Kalifornii.

Departament Pojazdów Silnikowych (DMV) Nevada zatwierdził wniosek, a wymagana certyfikacja ma zostać wydana w ciągu najbliższych dwóch tygodni. „Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem, który będzie oferował system poziomu 3 w Stanach Zjednoczonych” – czytamy w komunikacie prasowym.

W maju ubiegłego roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent OEM (Original Equipment Manufacturer, dosłownie „producent oryginalnego wyposażenia” – przedsiębiorstwo wytwarzające produkty, które mogą być sprzedawane przez innego producenta) na świecie otrzymał międzynarodowy certyfikat warunkowo zautomatyzowanej jazdy.

System Drive Pilot może zająć się kierowaniem pojazdem do dozwolonej prędkości 60 km/h. System samojezdny może być stosowany na odpowiednich odcinkach autostrad i tam, gdzie natężenie ruchu jest duże. „Dzięki temu klienci mogą skupić się na pewnych drugorzędnych czynnościach. Takich jak komunikowanie się ze współpracownikami za pośrednictwem In-Car Office, przeglądanie sieci lub relaks podczas oglądania filmu”.

Systemy jazdy poziomu 3 mogą oferować możliwości jazdy autonomicznej, ale nadal wymagają obecności kierowcy. Obecnie Mercedes oferuje technologię Drive Pilot w Europie w wariantach Klasy S i sedanach EQS.

W tym roku Mercedes zaoferuje również funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu (ALC) na rynku północnoamerykańskim. Technologia pozwala „automatycznie inicjować zmianę pasa ruchu i wyprzedzać wolniejsze pojazdy przy włączonym tempomacie”.

Czytaj także: Chiny rozwijają autonomiczne robotaxi