Chiny rozwijają autonomiczne robotaxi
Baidu wraz ze startupem Pony.ai wspieranym przez Toyotę otrzymali pierwsze licencje na testowanie w Pekinie w pełni autonomicznych pojazdów bez kierowców bezpieczeństwa.
Baidu i Pony.ai rozpoczną testy 10 pojazdów w pekińskim parku technologicznym i będzie to krok w kierunku komercyjnych usług robotaxi w stolicy Chin.
Chiński gigant technologiczny z siedzibą w Pekinie generuje większość swoich przychodów ze swojej wyszukiwarki internetowej. W ciągu ostatnich pięciu lat skupił się na technologiach samojezdnych.
Opłaty za swoją usługę robotaxi Apollo Go zaczął pobierać w zeszłym roku. Docelowo przejażdżka robotaxi ma kosztować około połowę mniej niż jazda samochodem dostawczym z kierowcą. Firma zapowiedziała, że w nadchodzącym roku doda kolejne 200 pojazdów do swojej sieci w Chinach.
Działający bez kierowcy bezpieczeństwa w Wuhan i Chongqing Apollo go, obsłużył łącznie 1,4 miliona przejazdów w tym roku.
W czasie, gdy chińskie firmy dążą do wprowadzenia samojezdnych samochodów, producenci samochodów spoza Chin wycofali się z ambitnego harmonogramu wdrażania, który przewidywano kilka lat temu, z powodu wprowadzonych regulacji.
W marcu firma Pony.ai zgodziła się naprawić wersję swojego oprogramowania do autonomicznej jazdy w Stanach Zjednoczonych po tym, jak śledztwo przeprowadzone przez National Highway Traffic Safety wykazało, że usterka spowodowała zderzenie pojazdu testowego w Kalifornii.
Czytaj także: Tencent inwestuje w autonomiczne auta