Pierwsze szkła kontaktowe z rozszerzoną rzeczywistością
Dobra wiadomość dla wszystkich noszących okulary, a nie przepadających za tym. Firma Mojo Vision od ponad siedmiu lat, przy pomocy sztucznej inteligencji zajmuje się opracowaniem inteligentnych soczewek kontaktowych.
Drew Perkins, dyrektor generalny firmy poinformował właśnie we wpisie na blogu, że jako pierwszy zastosował szkła w praktyce. Swoimi odczuciami i spostrzeżeniami podzielił się z czytelnikami serwisu CNET.
Dwa obiektywy (szkła) o nazwie Mojo Lens, noszone jednocześnie, przy użyciu techniki rozszerzonej rzeczywistości, tworzą wizualne nakładki 3D.
Sercem obiektywu jest procesor Arm M0 i wyświetlacz Micro LED z 14 000 pikseli na cal. Ma zaledwie 0,5 mm średnicy i rozstaw pikseli 1,8 mikrona. Perkins twierdził, że jest to „najmniejszy i najgęstszy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek stworzono dla treści dynamicznych”.
Ogólny rozwój całego przedsięwzięcia polegał na skupienie się na miniaturyzacji fizyki i elektroniki. Mojo Lens opracował swój system zarządzania energią z „mikrobaterii klasy medycznej” i zastrzeżonym patentem układem scalonym do zarządzania energią.
Kontrola za pomocą oczu
Mojo Lens wykorzystuje również specjalnie skonfigurowany magnetometr, akcelerometr i żyroskop. Wszystko po to, aby rozszerzona rzeczywistość mogła działać, nawet gdy noszący porusza oczami. Ruch oczu jest w tym przypadku niezbędny, nie ma kontroli gestami, tak jak w niektórych inteligentnych okularach, np. Ray-Ban Stories. Szkła posiadają sterowanie głosowe, ale podstawową metodą kontroli interfejsu użytkownika jest śledzenie gałek ocznych.
Soczewki kontaktowe Mojo są bardzo dyskretne. Obecny prototyp wykorzystuje „akcesorium przekaźnikowe”, noszone na szyi. Zawiera ono procesor, GPU i radio 5 GHz do wysyłania i odbierania danych do i z obiektywu. Według CNET akcesorium wysyła również informacje „z powrotem do komputerów, które śledzą dane dotyczące ruchu gałek ocznych w celach badawczych”.
Producent nie ogłosił jeszcze daty premiery obiektywu Mojo Lens, który ma szansę być pierwszą soczewką kontaktową AR, która trafi do użytkowników. W tej chwili firma poszukuje potencjalnych partnerów, inwestorów i dziennikarzy do wypróbowania inteligentnego obiektywu.
Czytaj także: HTC prezentuje smartfon Desire 22 pro