OnePlus wchodzi w tablety. Premiera pierwszego już za kilka miesięcy

Konkurenci z Chin próbują dogonić konkurencję z Korei Płd. i Stanów Zjednoczonych, dla OnePlusa to dopiero debiut w kategorii. 

Kilka miesięcy temu, tuż po informacji o kolejnym etapie fuzji Oppo i OnePlusa, pojawiły się pogłoski o tym, że druga z firm zamierza w najbliższym czasie zadebiutować ze swoim pierwszym tabletem. Nie stanie to się już w styczniu, na kiedy firma stworzona przez Pete’a Laua szykuje odsłona serii OnePlus 10, ale wg informacji serwisu 91Mobiles OnePlus Pad miałby również trafić do sprzedaży w pierwszych miesiącach 2022 roku – najpierw w ojczyźnie firmy, czyli w Chinach, a wkrótce później w Indiach. 

Czytaj też: Pośpiech znów złym doradcą: Android 12 z dużymi problemami na OnePlusach

Szczegóły dotyczące modelu pozostają na razie zagadką, natomiast kilka dni temu poznaliśmy też prawdopodobny kalendarz premiery OnePlusa 10 i OnePlusa 10 Pro, które wg tipstera Maxa Jambora zostaną pokazane w dniu otwarcia CES 2022 w Las Vegas, czyli 5 stycznia. Z wcześniejszych przecieków na temat OnePlusa 10 Pro wiemy, że smartfon będzie napędzany najnowszym procesorem Snapdragon, a trzymodułowy aparat tradycyjnie został przygotowany we współpracy z Hasselblad. Przecieki dotyczące OnePlus 10 Pro znajdziecie pod tym linkiem. 

Flagowe OnePlusy często porównywane są z flagowcami Samsunga, ale w przypadku wejścia OnePlusa w rywalizację o segment tabletów firma będzie musiała przejść długą drogę, by choć symbolicznie nawiązać rywalizację z konkurentem z Korei Południowej. Jak wynika z niedawnej analizy globalnej sprzedaży tabletów za trzeci kwartał bieżącego roku, przygotowanej przez Canalys Samsung odpowiada za 20,4% rynku, ustępując tylko Apple (34,4%), a wyprzedzając Lenovo (9,5%), Amazona (11,3%) i Huawei (11,5%)

Żródło: Android Central, 91Mobiles, zdjęcie: Brooke Cagle