OnePlus 10 Pro pojawi się wcześniej niż prognozowano. Co wiemy o smartfonie?

Wyniki sprzedażowe marki rosną błyskawicznie, a OnePlus staje się jednym z chińskich prymusów, walczących o dominację na rynku.

OnePlus 10 to jedna z najbardziej wyczekiwanych smartfonowych premier nadchodzących miesięcy. Do tej pory prognozy dotyczące jej dokładnej daty zakładały, że flagowiec marki trafi do klientów w lutym, dziś jednak, jak zauważył serwis GSMArena, założyciel firmy i jej dyrektor generalny, Pete Lau, potwierdził w serwisie Weibo, że jego prezentacja w Chinach nastąpi już w styczniu, z kolei termin premiery globalnej wg nowych doniesień do kwiecień. 

Czytaj też: Xiaomi Pad 5 – (nie tylko) domowe centrum rozrywki!

Choć Lau nie udzielił żadnych bliższych informacji na temat kolejnego OnePlusa, jego specyfikacja nie jest dziś większą tajemnicą. Więcej na jego temat pisaliśmy w jednym z naszych poprzednich tekstów: 

Producent postawi najpewniej na nowoczesny i wydajny procesor Qualcomm Snapdragon 8 Gen1 wspierany przez słuszną ilość pamięci RAM (8-12 GB) oraz przestrzeni dyskowej na dane użytkownika (128-256 GB). Warto wspomnieć o tym, że ekran nadchodzącego flagowca ma charakteryzować przekątna 6,7″ i rozdzielczość WQHD+. Będzie to matryca AMOLED z funkcją odświeżania obrazu z częstotliwością 120 Hz. Trzeba przy tym nadmienić, że ekran urządzenia nachodził będzie na jego krawędzie. Zaplecze fotograficzne mają stanowić następujące moduły aparatu: główny 48 MP + ultraszerokokątny 50 MP + teleobiektyw 8 MP z 3,3x zoomem. Wyspa aparatów opatrzona zostanie logo Hasselblad, z którym to OnePlus współpracuje w zakresie funkcji fotograficznych. Całość zasilana będzie słuszną baterią o pojemności 5000 mAh ze wsparciem dla równie słusznego, ultra-szybkiego ładowania 125W.

Wg opublikowanych w październiku wyników finansowych OnePlus w pierwszej połowie 2021 roku zwiększył sprzedaż w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku o 257%. To ponad dwukrotnie więcej niż wyniósł wzrost sprzedaży wszystkich smartfonów wyprodukowanych w Chinach (124%), dlatego OnePlus wraz z m.in Realme może uchodzić za jednego z liderów rynkowej zmiany, dzięki której pozycja chińskich producentów umacnia się na tle konkurencji.