Nowa korporacyjna nazwa Facebooka to Meta
Oprócz rebrandingu Mark Zuckerberg zaprezentował wczoraj wizję przyszłego metaversum.
Zgodnie z przeciekami sprzed kilku dni Facebook zmienił nazwę spółki-matki na Meta, podobnie jak kilka lat temu Google i należące do niego narzędzia znalazły się pod parasolem “marki” Alphabet. Konferencja Facebook Connect pozwoliła też po raz pierwszy spojrzeć na to, jak wyglądać ma w przyszłości osławione metaversum, w które Zuckerberg już zainwestował dziesiątki miliardów dolarów, i które ma stać się dla firmy szansą na ucieczkę przed narastającymi problemami, związanymi m.in z nagłaśnianiem polityki serwisu przez sygnalistów.
Czytaj też: Szefowie Facebooka prezentują nowe gogle VR
Metaverse to przestrzeń wirtualna, do której, dzięki m.in goglom Oculus Quest 2, będziemy mogli przenieść aktywności ze świata realnego – od spotkań towarzyskich, koncertów czy uprawiania sportów po spotkania biznesowe. Na razie próby ostatecznego zgamifikowania każdej życiowej aktywności i przeniesienia jej do internetu wyglądają… mało imponująco (krótki pogląd funkcji możecie zobaczyć na wideo poniżej). Ciekawostką natomiast jest to, że wersji na Oculus Quest 2 doczeka się klasyczna gra “GTA San Andreas”, która wg słów Zuckerberga w tej wersji “ma zupełnie zmienić doświadczenie gamingowe”. Na słowo raczej nie uwierzymy, ale przynajmniej to nie brzmi przede wszystkim jak PR-owa przykrywka.