Napraw sam swojego iPhone’a
Apple otworzył właśnie nowy sklep internetowy Self Service Repair. Firma Tima Cooka będzie sprzedawała części zamienne i narzędzia w celu dokonania napraw przez użytkowników.
Program samoobsługowy dotyczy niektórych iPhone’ów i komputerów Mac. Pojawił się po latach nacisków grup konsumenckich, które spowodowały, że producent zwiększy dostęp do oryginalnych części oraz instrukcji napraw.
W 2019 roku Apple uruchomił program obejmujący w tej chwili 2,8 tys. niezależnych sklepów oraz 5 tys. autoryzowanych serwisów naprawczych. Dzięki niemu punkty mogą zaopatrywać się w części i narzędzia.
Teraz klienci będą mieli możliwość zakupić części i samemu sprawdzić się w roli serwisanta.
Gigant poinformował, że na pierwszy ogień pójdą modele iPhone’a 12 i 13 i iPhone’a SE trzeciej generacji, do których dostarczy około 200 części i narzędzi służących do usunięcia najczęstszych usterek związanych z wyświetlaczami, bateriami i aparatami.
Następnym produktem będzie Mac, korzystający z chipu Apple M1.
Klienci będą mieli dostęp do takich samych cen części i narzędzi, jak niezależne warsztaty naprawcze, a po zakończeniu naprawy będą mogli zwrócić zużyte podzespoły, aby otrzymać zniżkę na kolejne nowe. Klienci mogą wypożyczyć narzędzia na tydzień za 49 USD z bezpłatną wysyłką, jeśli wolą nie kupować ich od razu. W niektórych przypadkach użytkownicy iPhone’ów mogą również otrzymać kredyt za zwrot wymienionej części do recyklingu.
Akcja naprawcza właśnie startuje w Stanach Zjednoczonych i docelowo obejmie inne państwa na świecie.
Czytaj także: Apple z nakazem zapłaty za brak ładowarki