Najbardziej wydajny Mercedes w historii

Firma Mercedes-Benz pobiła swój własny rekord wydajności w rzeczywistych warunkach jazdy, pokonując kolejny raz ponad 1000 km na jednym ładowaniu akumulatora. Dokonała tego za pomocą modelu VISION EQXX.

Po rekordowej, dziewiczej jeździe ze Stuttgartu do Cassis w kwietniu, pojazd badawczy ustawił poprzeczkę jeszcze wyżej. Pokonał 1202 kilometry ze Stuttgartu do Silverstone w Wielkiej Brytanii.

VISION EQXX jest również najbardziej wydajnym pojazdem, jaki Mercedes-Benz kiedykolwiek zbudował. Z wydajnością 28.320 BTU/60 mil (8,3 kWh/100 km) i imponującym zarządzaniem temperaturą podczas kolejnej jazdy na długich dystansach.

Podróż przebiegła pomyślnie dzięki akumulatorowi VISION EQXX. Ważącym o 30 procent mniej niż u konkurencji i wykorzystującym najnowocześniejsze anody krzemowe w połączeniu z ultralekkimi materiałami wprost z Formuły 1. Wszystko po to, aby zapewnić akumulatorowi znacznie lepszą pojemność.

Jedną z wyróżniających cech nowego luksusowego samochodu elektrycznego Mercedesa jest dach z 117-ogniwowymi panelami słonecznymi. Ładuje on systemy pomocnicze w samochodzie, zapewniając większy zasięg. Dach fotowoltaiczny został opracowany we współpracy z Instytutem Fraunhofer ds. Systemów Energii Słonecznej ISE. Według Mercedesa, w dzień z idealnymi warunkami, fotowoltaiczne zadaszenie może zwiększyć zasięg do 25 km. Zgodnie z oświadczeniem Mercedesa, to, jak również innowacje w zakresie akumulatorów i aerodynamiczny design, sprawiają, że EQXX jest „najbardziej wydajnym Mercedesem, jaki kiedykolwiek zbudowano”.

Wyjątkowa sprawność elektrycznej jednostki napędowej oznacza, że ​​wytwarza ona tylko minimalną ilość ciepła odpadowego. Dzięki temu system zarządzania temperaturą jest wyjątkowo mały i lekki.

„Mercedes-Benz dąży do tego, aby do 2030 r. być całkowicie elektrycznym, jeśli tylko pozwalają na to warunki rynkowe. Ważne jest, aby pokazać światu, co można osiągnąć w rzeczywistych warunkach dzięki połączeniu najnowocześniejszej technologii, pracy zespołowej i determinacji”. Powiedział Markus Schäfer. , Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer odpowiedzialny za Rozwój i Zakupy.

Czytaj także: Mercedes-Benz inwestuje w akumulatory nowej generacji