[AKTUALIZACJA] Marka Seat do likwidacji?

AKTUALIZACJA U DOŁU WPISU

Marka Seat kojarzyła się nam przez długie lata z hiszpańskimi, opłacalnymi w zakupie samochodami o dynamicznej stylistyce. Któż z nas jeszcze kilkanaście lat temu nie wzdychał do usportowionego modelu Leon? Zmiany na rynku motoryzacyjnym, które zachodzą w ostatnich latach mocno wpływają na oferty wielkich, globalnych koncernów. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku Volkswagena. W związku z dynamicznym rozwojem marki Cupra, której modele cieszą się coraz większą popularnością, podjęto decyzję o likwidacji Seata w jego dotychczasowej formie.

Popularne modele bez sukcesorów

Obecnie w ofercie marki Seat pozostaje zaledwie kilka modeli samochodów – Arona, Ateca, Ibiza, Leon czy Tarraco. Podczas trwającego salonu samochodowego w Monachium, szef Volkswagena – Thomas Schäfer – poinformował, że w przeciągu najbliższych kilku lat dojdzie do wygaszenia marki Seat na rynku. Co jednak jest bardzo ważne – gigant nie zamierza jej całkiem pogrzebać. Znajdzie bowiem dla Seata w przyszłości zupełnie inny plan. Jaki? Tego jeszcze nie wiemy.

Tymczasem w przeciągu kilku najbliższych lat zakończona zostanie produkcja wszystkich obecnie dostępnych na rynku modeli Seata – niektóre z nich wycofane zostaną szybciej, inne później. Wydaje się, że najdłużej cieszyć się będziemy modelem Leon, który został wprowadzony do sprzedaży w swojej obecnej formie stosunkowo niedawno. Tym samym VAG zamierza serwować nam dwie droższe marki – VW i Audi, opłacalną Skodę i sportowe samochody spod znaku Cupra.

Czytaj też: Renault Scenic E-Tech Electric – następca lubianego vana

AKTUALIZACJA

W związku z ukazującymi się na całym świecie informacjami dotyczącymi marki Seat, przedstawiciele producenta przesyłają ich sprostowanie:

„W mediach polskich i zagranicznych pojawiły się dziś nieprawdziwe doniesienia, jakoby Grupa Volkswagen ogłosiła zaprzestanie produkcji samochodów pod marką SEAT. Źródłem nieporozumienia była interpretacja i wyciągnięcie z szerszego kontekstu słów Thomasa Schäfera, dyrektora generalnego Volkswagena, który w rozmowie z redakcją Autocar podczas targów IAA Mobility 2023 powiedział między innymi, że dla marki z Martorell planowana jest „inna rola”. Prawdą jest, że Grupa Volkswagen pracuje nad elektryfikacją marki SEAT i wskazuje na jej dalszy rozwój. Wśród nich są także rozwiązania oferujące nowe formy mobilności, jak oferty subskrypcyjne i abonamentowe, czy rozwiązania mikromobilne, w tym SEAT MÓ. Marka SEAT może w tym roku pochwalić się wzrostem sprzedaży samochodów o 18%, dostarczając do klientów 199 000 pojazdów. SEAT obecnie posiada wysoki bank zamówień, a w ofercie ma najlepszą gamę produktów w swojej historii. W planach producenta jest wprowadzenie na rynek nowych wersji hybrydowych modeli Ibiza, Arona i Leon.” – SEAT

Grafika tytułowa: Marcel Strauß / Unsplash