Ile czasu musiałbyś poświęcić na czytanie warunków umowy z Apple czy Microsoftem?

97% użytkowników w wieku 18-34 lat akceptuje regulamin cyfrowych gigantów w ciemno – i mają niezłe usprawiedliwienie.

W idealnym świecie nie przyjęlibyśmy warunków umowy bez jej dokładnej lektury. Nie ma jednak wątpliwości, że świat daleki jest od ideału, a gdy duża część z nas zabezpiecza swoje dane najprostszymi ciągami cyfr trudno liczyć, że dla odmiany poświęcimy mnóstwo czasu na lekturę warunków i zasad korzystania z usług cyfrowych. Nie robi tego 97% użytkowników w wieku 18-34 lata, co zrozumiałe tym bardziej, że w przypadku rekordowych umów może to potrwać nawet godzinę.

Czytaj też:  Przełomowa decyzja Apple: sprzęt firmy będzie można naprawić samemu

Dzięki danym zebranym przez Visual Capitalist i opublikowanym przez Statistę wiemy, że najwięcej czasu na przeczytanie regulaminu poświęcimy w przypadku Microsoftu. Przy założeniu, że w minutę jesteśmy w stanie przeczytać 240 słów, lektura warunków tej firmy zajęłaby nam godzinę i trzy minuty. Nieco lepiej wypadają kolejne w zestawieniu firmy – Spotify, TikTok, Apple i Zoom, ale w ich przypadku nadal potrzebujemy ponad pół godziny na przeczytanie tekstu od deski do deski. Nieco bardziej przejrzyste są umowy Netflixa i Instagrama – zestawienie z czołówką najpopularniejszych serwisów znajdziecie poniżej. 

Żródło: 9to5Mac, zdjęcie: John Schnobrich/ Unsplash