Dolby Atmos w Mercedesie. Dźwięk bez ograniczeń

Po debiucie SUV-a EQE w Paryżu, Mercedes-Benz ogłosił współpracę z Apple Music, Universal Music Group i Dolby, aby stać się pierwszym producentem oferującym natywnie system Dolby Atmos.

W uzupełnieniu materiału opisującego w szczegółach zalety nowej propozycji stuttgarckiego potentata kilka słów dla melomanów i audiofili.

Coraz częściej spotykany w najlepszych kinach, Atmos pozwala producentom audio na umieszczanie dźwięków w dowolnym miejscu w przestrzeni 3D. Teraz technologia trafia do usług strumieniowania muzyki.

„Zaczęło się w kinie 10 lat temu. Teraz jest to najnowocześniejsze narzędzie tworzenia ścieżek dźwiękowych do filmów, obecne także w muzyce”. Powiedział Patrick Rossi, wiceprezes ds. współpracy handlowej w Dolby podczas prezentacji SUV-a EQE.

 „Pozwala to muzykowi i jego zespołowi dźwiękowemu naprawdę umieścić elementy audio w przestrzeni. Nie są już ograniczani przez umieszczenie ich w lewym lub prawym głośniku, ale mogą umieścić je w dowolnym miejscu”.

„To największy krok naprzód w muzyce od czasu przejścia z mono na stereo”. Twierdzi Derek „MixedByAli” Ali, inżynier pracujący z Kendrickiem Lamarem, Snoop Doggiem i wieloma innymi artystami.

Mercedes-Benz udostępnia tę technologię dźwięku przestrzennego w pakiecie Burmester „High-End 4D”. Obejmuje on aż 31 głośników i kolejne osiem „przetworników”. Wszystko po to, aby dokładnie skierować dźwięk przez siedzenie – i, co za tym idzie, przez słuchacza. Rozwój tego systemu i integracja z Dolby Atmos i Apple Music to dwa i pół roku wysiłku. Jak mówi Markus Schäfer, CTO Mercedes-Benz: „To była długa podróż, która wymagała ekspertów od oprogramowania i sprzętu, aby osiągnąć ten wynik”.

Na razie niestety charakterystyczny efekt Atmos działa tylko podczas przesyłania strumieniowego przez Apple Music. Obecnie aktualizacja 4D w systemie dźwiękowym Burmester to koszt 6730 USD w Klasie S. Mercedes-Benz obiecuje, że funkcja ta będzie również dostępna w sedanach i SUV -ach EQE i EQS.

Czytaj także: Najbardziej wydajny Mercedes w historii