Armia USA wspiera gaming

Jak donosi serwis Motherboard, w zeszłym roku armia amerykańska przeznaczyła miliony dolarów na sponsorowanie szerokiej gamy turniejów esportowych, streamerów Call of Duty i wydarzeń na Twitchu związanych z grami.

Chciano w ten sposób dotrzeć do pokolenia Z, a zwłaszcza kobiet oraz osób rasy czarnej i Latynosów.

Jednak w niektórych przypadkach działania zostały odwołane. Armia nakazała wstrzymanie wszelkich wydatków u wydawcy Call of Duty, Activision, po tym, jak firma stanęła w obliczu fali skarg dotyczących molestowania seksualnego.

Dokumenty, do których dotarł serwis na podstawie ustawy o wolności informacji (FOIA), zatytułowane „Odbiorcy: Perspektywy pokolenia Z (A18-24)” zawierają ciekawe dane dotyczące akcji.

Wymieniono środki, które Armia planowała wykorzystać. Przoduje Twitch i jego HBCU (Historically Black Colleges and Universities] Showdown). W poprzednich sezonach tej ligi esportowej gracze rywalizowali w grach Madden i NBA. Armia planowała wydać 1 milion dolarów na sponsorowanie imprezy.

Amerykańska armia uważała gry, a w szczególności Call of Duty, za potencjalnie przydatne narzędzie budowania marki i rekrutacji. Na przykład: zaproponowała wykorzystanie wpływowych osób z Twitcha do „tworzenia oryginalnych filmów prezentujących szeroki zakres umiejętności oferowanych przez armię”. A także wykorzystanie wpływowych osób do „zapoznania fanów z wartościami i możliwościami armii”.

Armia chciała również organizować turnieje, w których uczestniczyli „żołnierze i czołowe nazwiska w grach”. Kolejnym celem kampanii było ocieplenie wizerunku i zwiększenie pozytywnych skojarzeń w sondażach.

Armia zamierzała wydać 750 tysięcy dolarów na połączenie oficjalnego turnieju Call of Duty League Esports, usługi przesyłania strumieniowego Paramount + oraz programu telewizyjnego HALO. Planowała również wydać 200 tysięcy dolarów na sponsorowanie mobilnej wersji Call of Duty, w tym na nagrody.

Kolejne 150 tysięcy dolarów miało pójść na Stonemountain64. Popularnego streamera, który często gra w Call of Duty: Warzone i posiada ponad 2,3 milionową widownię na YouTube.

Czytaj także: Ranking organizacji esportowych wg Forbesa