Nowy Golf GTI EDITION 50 robi wrażenie!
Volkswagen wprowadza do sprzedaży Golfa GTI EDITION 50. To jubileuszowa odmiana z okazji pięćdziesięciu lat linii GTI. Model wyróżnia się najmocniejszym seryjnym silnikiem w historii GTI oraz szeregiem sportowych akcentów stylistycznych. Limitowana wersja ma podkreślić kultowy status trzech liter GTI. Od 1976 roku na drogi wyjechało ponad 2,5 miliona egzemplarzy.
Golf GTI EDITION 50 rozwija 325 KM i 420 Nm momentu obrotowego. To więcej niż osiągał dotychczasowy rekordzista GTI Clubsport. Auto przyspiesza do 100 km na godzinę w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 270 km na godzinę. To osiągi, które zbliżają jubileuszowego Golfa do samochodów czysto sportowych. Fabryczne zawieszenie obniżono o 15 mm. W standardzie dostępne są adaptacyjne amortyzatory DCC oraz 19 calowe felgi Queenstown. Cena startuje od 196 390 zł. Pierwsze dostawy zaplanowano na drugi kwartał 2026 roku.
Kierowcy nastawieni na maksymalne osiągi mogą zamówić pakiet Performance EDITION 50. W jego skład wchodzą opony semi slick, kuty zestaw felg oraz tytanowy układ wydechowy R Performance. Specjalne zawieszenie Performance obniża auto o dodatkowe 5 mm. Zwiększono też negatyw przednich kół do minus dwóch stopni. Pakiet zmniejsza masę auta o około dwadzieścia siedem kilogramów. Kierowca wyścigowy Benjamin Leuchter udowodnił potencjał tej wersji. Wykręcił czas 7 minut 46 sekund i 13 setnych na legendarnym Nürburgringu. To rekord świata dla seryjnego Golfa.
Wnętrze wyróżnia klasyczna kraciasta tapicerka z zielonymi akcentami. Zastosowano czerwone pasy bezpieczeństwa oraz kierownicę z emblematem GTI 50 i łopatkami DSG. Na nadwoziu pojawiają się oznaczenia GTI 50. Edycja posiada czarny dach, czarne końcówki wydechu i specjalne listwy progowe. Boczne pasy w kolorze Tornado tworzą efekt płynnego przejścia barwy.
Auto można zamówić w pięciu kolorach. Dwa z nich dostępne są wyłącznie w jubileuszowej odmianie, czyli Dark Moss oraz Tornado Red.
Czytaj też: Nowy Volkswagen T-Roc doceniony w testach bezpieczeństwa
Grafika tytułowa: Volkswagen

