Nowe Porsche 911 zaskakuje!

Porsche zaskoczyło swoich fanów, wprowadzając na rynek zaktualizowaną wersję kultowego modelu 911 Carrera GTS. Nowe 911 to pierwszy samochód tej serii dopuszczony do ruchu drogowego, wyposażony w superlekki napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Dzięki innowacyjnemu układowi napędowemu z 3,6-litrową jednostką, samochód osiąga nowe poziomy wydajności. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,0 sekundy oraz maksymalna prędkość 312 km/h to tylko niektóre z imponujących wyników.

fot. Porsche

Nowe podejście do wydajności i zrównoważonego rozwoju

Nowe Porsche 911 Carrera GTS to owoc zaawansowanych prac inżynierów, inspirowanych doświadczeniami z motorsportu. Hybrydowy układ napędowy wykorzystuje nowo opracowaną elektryczną turbosprężarkę, która znacząco poprawia dynamikę i responsywność samochodu. Silnik elektryczny, zintegrowany z turbosprężarką, pełni również funkcję alternatora, co pozwala na odzyskiwanie energii ze spalin. Sercem napędu jest nowy silnik typu bokser o pojemności 3,6 litra, który dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym jest bardziej kompaktowy i wydajny. Silnik generuje moc 485 KM, a z dodatkowym wsparciem elektrycznym moc systemowa wzrasta do 541 KM. To o 61 KM więcej niż poprzednik, co przekłada się na lepsze osiągi i niższe emisje CO2 przy minimalnym wzroście masy własnej samochodu.

fot. Porsche

Zmodernizowana 911 Carrera

Nowa oferta Porsche obejmuje także odświeżone modele 911 Carrera, napędzane zmodyfikowanym 3,0-litrowym silnikiem typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem. Silnik ten, dzięki zastosowaniu chłodnicy międzystopniowej i turbosprężarek z modeli GTS, zapewnia moc 394 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. 911 Carrera przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy (3,9 s z pakietem Sport Chrono) i osiąga maksymalną prędkość 294 km/h.

fot. Porsche

Nowoczesny design i zaawansowana aerodynamika

Zewnętrzny design nowego 911 przeszedł staranne aktualizacje, które poprawiają aerodynamikę i wygląd samochodu. Nowe zderzaki, reflektory LED Matrix oraz zintegrowane funkcje oświetlenia to tylko niektóre z wprowadzonych zmian. Dla poprawy efektywności aerodynamicznej i osiągów, Porsche zastosowało aktywne klapy wlotu powietrza i adaptacyjne dyfuzory. Wnętrze nowego 911 również zostało unowocześnione. Standardowe wyposażenie obejmuje nowoczesny, w pełni cyfrowy kokpit z zakrzywionym wyświetlaczem 12,6 cala oraz system Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem centralnym. Nowe funkcje łączności, takie jak głębsza integracja Apple CarPlay® i opcjonalne strumieniowanie wideo, czynią jazdę jeszcze bardziej komfortową i interaktywną.

Ceny i dostępność

Nowe Porsche 911 Carrera jest dostępne od 643 tys. zł za wersję Coupé. 911 Carrera GTS Coupé można nabyć od 854 tys. zł, a wersje Cabriolet odpowiednio od 711 tys. zł i 922 tys. zł. Opcjonalny pakiet aerodynamiczny Aerokit to wydatek rzędu 30 401 zł dla 911 Carrera i 23 395 zł dla 911 Carrera GTS. Dostawy nowych modeli rozpoczną się latem 2024 roku. Pełen cennik oraz dodatkowe informacje o nowych modelach 911 można znaleźć na stronie Porsche.pl. Porsche 911 Carrera GTS to symbol innowacji i doskonałości, który kontynuuje bogatą tradycję marki, oferując jednocześnie nowoczesne rozwiązania i wyjątkowe doświadczenia z jazdy.

Czytaj też: Nowe Porsche Taycan – teraz jeszcze mocniejsze?

Grafika tytułowa: Porsche