Nowa Panamera – ewolucja w dobrym kierunku?
Porsche Panamera to swoisty fenomen. W momencie debiutu pierwszej generacji tej sportowej limuzyny na producenta wylała się fala hejtu. Niemcy byli oskarżani o marnotrawienie sportowych tradycji marki. Jak się jednak okazało – z czasem zaczęliśmy się przyzwyczajać do omawianego modelu. Dziś wiele osób nie wyobraża sobie oferty Porsche bez Panamery właśnie. Kolejne jej generacje nie przynoszą jednak rewolucji, a dalszą ewolucję w kierunku obranym przez producenta lata temu. Jak wypada tu najnowsza odsłona Panamery, która właśnie debiutuje na rynku?
Porsche Panamera – co nowego?
Nowa generacja Porsche Panamera na zewnątrz nie przynosi nam rewolucji wizualnej. Producent zdecydował się na poprawki wizualne odmładzające nieco ten model, jednak na próżno szukać tu zmian znacząco odróżniających ją od poprzednika. Niewprawne oko mogłoby uznać, że mamy do czynienia wręcz z faceliftingiem. O wiele więcej dzieje się natomiast od strony technicznej. Porsche stawia tu m.in. na układ zawieszenia Porsche Active Ride zapewniający nieziemski wręcz komfort (w wersji E-Hybrid). Pozostałe warianty otrzymują natomiast zawieszenie pneumatyczne z systemem Porsche Active Suspension Management.
Pod maską obecnie możemy wybrać układ hybrydowy w modelu Panamera Turbo E-Hybrid. To dwie jednostki o łącznej mocy 680 KM zapewniające sprint od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 315 km/h. Odmiany Panamera i Panamera 4 to natomiast 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 353 KM. Układ zapewnia sprint do 100 km/h w 5,2 sekundy i maksymalną prędkość 272 km/h w modelu z napędem RWD oraz sprint do 100 km/h w 4,8 sekundy i maksymalną prędkość 270 km/h w wersji z napędem na wszystkie koła.
Wnętrze nowej Panamery upodobniło się nieco do elektrycznego Taycana. Nie można jednak powiedzieć, że jest ono brzydkie. Nowoczesność miesza się tutaj z elegancją. Oczywiście Porsche serwuje nam tu wszystkie swoje flagowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz komfortu podróży. Do dyspozycji kierowcy i pasażera mogą zostać oddane maksymalnie trzy ekrany na desce rozdzielczej. Nie zabrakło wsparcia dla Android Auto i Apple CarPlay.
Nową Panamerę można już zamawiać w Polsce. Ceny startują od:
- Panamera – od 499 tys. złotych,
- Panamera 4 – od 518 tys. złotych,
- Panamera Turbo E-Hybrid od 932 tys. złotych.
Dajcie koniecznie znać w komentarzach, jak podoba się Wam nowość od Porsche.
Czytaj też: Volkswagen Amarok z ważnym wyróżnieniem!
Grafika tytułowa: Porsche