Mitsubishi Outlander PHEV Plug-In Hybrid EV – japońska ikona w nowej odsłonie
Nowa generacja Mitsubishi Outlander PHEV to manifestacja siły, technologii i japońskiego kunsztu. Łącząc odważny design z pionierskim napędem hybrydowym plug-in i luksusowym wnętrzem, flagowy SUV Mitsubishi na nowo definiuje pojęcie flagowego Suva.
Mitsubishi Outlander PHEV to nie tylko topowy hybrydowy SUV z napędem 4×4 S-AWC, imponującą mocą 306 KM i zasięgiem elektrycznym sięgającym 85 km. To przede wszystkim pojazd, w którym skumulowano ponad 100 lat inżynieryjnego geniuszu i doświadczeń, hartowanych w ogniu najtrudniejszych rajdów pustynnych i drogowych na świecie. Ta unikalna kombinacja czyni go wszechstronną maszyną, która łączy ekologiczną wydajność z legendarną niezawodnością i pewnością prowadzenia w każdych warunkach. Mitsubishi Outlander zapisał się w historii motoryzacji jako jeden z pionierów segmentu SUV-ów z napędem hybrydowym typu plug-in. Pierwsza generacja modelu PHEV, debiutująca w 2013 roku, szybko zdobyła globalne uznanie, stając się jednym z najchętniej kupowanych pojazdów tego typu na świecie, szczególnie w Europie. Była to odważna i udana próba połączenia praktyczności rodzinnego SUV-a z możliwością codziennej jazdy bezemisyjnej. Przez lata model ewoluował, zyskując większe baterie i mocniejsze silniki. Dziś na rynek wkracza jego najnowsza, czwarta generacja, która nie jest jedynie ewolucją, a kompletną rewolucją – od designu, przez technologię, aż po doznania z jazdy.





Majestat wykuty w metalu
Majestatyczny, nowoczesny projekt – te słowa idealnie opisują sylwetkę nowego Outlandera PHEV. Inspirowany japońską koncepcją projektową I-Fu-Do-Do, model ten łączy w sobie autentyczność i majestatyczność, sprawiając wrażenie, jakby został wykuty z jednego bloku metalu. Każdy element nadwozia został starannie przemyślany, by tworzyć spójną i imponującą całość. Samochód mierzy 4710 mm długości, 1862 mm szerokości oraz 1748 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2706 mm, co nadaje mu solidną i pewną posturę na drodze. Dynamiczna sylwetka i charakterystyczny pas przedni to wizytówka Mitsubishi. Stylowa osłona wlotu powietrza, znana jako „Dynamic Shield”, to nie tylko wyrazisty design, ale przede wszystkim mocny akcent sprawiający, że każdy od razu skojarzy, że to MITSUBISHI. Wąskie, agresywnie narysowane światła do jazdy dziennej umieszczono wysoko, podczas gdy główne reflektory LED-Matrix znajdują się niżej, wkomponowane w zderzak. Zapewniają one doskonałą widoczność bez oślepiania innych kierowców, a adaptacyjne światła drogowe i sekwencyjne kierunkowskazy dodają nowoczesnego stylu i poczucia bezpieczeństwa. Z boku Outlander emanuje siłą i pewnością siebie, czerpiąc inspirację z legendarnego modelu Pajero. Elegancka linia okien, potężne, muskularne nadkola i charakterystyczny, niemal lotniczy tylny słupek tworzą harmonijną i dynamiczną sylwetkę. Dwubarwne, szlifowane felgi aluminiowe w rozmiarze 20 cali idealnie wpisują się w bryłę auta, dodając mu nutę terenowego zacięcia i podkreślając jego prestiżowy charakter. Tylne szerokie, poziome lampy LED zachodzące na klapę bagażnika podkreślają szerokość pojazdu i jego stabilność. Każdy detal, od subtelnego spojlera dachowego po solidnie wyglądający zderzak, podkreśla wyjątkowy charakter modelu. Funkcjonalność idzie tu w parze z elegancją – elektrycznie sterowana klapa bagażnika oferuje nie tylko możliwość częściowego otwarcia czy zaprogramowania wysokości, ale także jej aktywację ruchem stopy.
Przeczytaj też: Skoda Elroq – Elektryczny SUV, który łączy nowoczesność z ekologiczną przyszłością





Japońska gościnność
Wnętrze nowego Outlandera PHEV to kwintesencja japońskiego komfortu i funkcjonalności, zaprojektowana w duchu omotenashi – filozofii dbałości o szczegóły i wysokiej kultury gościnności. Przestronna kabina, wysokiej jakości materiały i zaawansowane technologie zapewniają najwyższą przyjemność z jazdy. Po otwarciu drzwi wita nas horyzontalnie zaprojektowana deska rozdzielcza, która optycznie poszerza wnętrze. Centralnym punktem jest duży, 9-calowy ekran systemu multimedialnego, a tuż przed kierowcą znajduje się w pełni cyfrowy, 12,3-calowy wyświetlacz zegarów o wysokiej rozdzielczości. Całość dopełnia opcjonalny, panoramiczny dach, który wpuszcza do kabiny mnóstwo naturalnego światła. W całym Outlanderze PHEV odnajdziemy ślady japońskiego rzemiosła. Miękkie, przyjemne w dotyku wykończenie drzwi, deski rozdzielczej i konsoli środkowej buduje atmosferę premium. Uwagę przykuwa luksusowa tapicerka wykonana z brązowej skóry ekologicznej z diamentowymi przeszyciami. Ergonomiczne fotele przednie zapewniają wyjątkowy komfort nawet podczas najdłuższych podróży, oferując elektryczną regulację z pamięcią ustawień dla dwóch osób, a także funkcje podgrzewania i wentylacji. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie pasażerowie mają do dyspozycji mnóstwo miejsca na nogi i nad głową. Outlander oferuje ogromną przestrzeń bagażową, która wynosi standardowo do 495 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielonej w proporcji 40:20:40) przestrzeń tę można powiększyć aż do 1422 litrów. Duży otwór bagażnika i płaska podłoga ułatwiają załadunek nawet bardzo dużych przedmiotów.





Napęd Hybrydowy
Sercem Outlandera jest jego zaawansowany napęd. Nowy OUTLANDER PHEV oferuje doskonałe osiągi dzięki połączeniu dwóch mocnych silników elektrycznych (jeden przy osi przedniej, drugi przy tylnej) z zaawansowanym silnikiem benzynowym. Ta harmonijna współpraca zapewnia płynną, cichą jazdę, wysoką wydajność i ekologiczne rozwiązanie na co dzień. Maksimum efektywności zapewnia czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności 2,4 litra oraz bateria o pojemności 20 kWh. Przy czym silnik pełni tu funkcję agregatu prądotwórczego, ponieważ to właśnie dwa silniki elektryczne napędzają dwie osie. System napędowy działa w trzech inteligentnych trybach:
- Tryb EV: Samochód porusza się, korzystając wyłącznie z silników elektrycznych zasilanych energią z akumulatora. To idealne rozwiązanie do miasta, pozwalające na przejechanie do 85 km w trybie czysto elektrycznym, bez zużycia kropli paliwa.
- Tryb Szeregowy: Silniki elektryczne nadal napędzają koła, ale energia jest wytwarzana na bieżąco przez silnik benzynowy, który działa jak generator. Aktywuje się on automatycznie, gdy poziom naładowania baterii jest niski lub gdy potrzebny jest gwałtowny wzrost mocy.
- Tryb Równoległy: Przy wyższych prędkościach, np. na autostradzie, silnik spalinowy przejmuje inicjatywę i napędza koła bezpośrednio, będąc wspomaganym przez silniki elektryczne w razie potrzeby dodatkowej mocy.
Przełączanie między trybami jest całkowicie automatyczne i niezauważalne. Dodatkowo, za pomocą pokrętła na konsoli centralnej można wybrać jeden z 7 trybów jazdy, aby zoptymalizować trakcję i charakterystykę napędu S-AWC (Super-All Wheel Control). Do wyboru jest 7 ustawień: Tarmac, Gravel, Snow i Mud dostosowują pracę napędu 4×4 do warunków drogowych, a Normal, Eco i Power do preferowanego stylu jazdy.
Przeczytaj też: Peugeot 2008 GT 1.2 Hybrid DCS6 – kompaktowy SUV






Technologie i Asystenci
Nowy Outlander PHEV został wyposażony w cały pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które czynią jazdę bezpieczniejszą i bardziej relaksującą. Na szczególną uwagę zasługuje system MI-PILOT Assist, który integruje działanie aktywnego tempomatu (ACC) i asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA). Jest on niezwykle pomocny w długich trasach oraz podczas jazdy w korkach, automatycznie utrzymując prędkość, odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pozycję na środku pasa ruchu. Systemy takie jak monitorowanie martwego pola, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu z funkcją automatycznego hamowania podczas cofania czy system kamer 360 stopni sprawiają, że manewrowanie i parkowanie tym niemałym SUV-em staje się łatwiejsze i bezpieczne.






System Yamaha
Doświadczenia z jazdy dopełnia fenomenalny system audio. Konfiguracja 12 głośników systemu Dynamic Sound Yamaha Ultimate, precyzyjnie dostrojona przez japońskich „Sound Meisters”, tworzy dynamiczną przestrzeń akustyczną, która otula dźwiękiem z każdej strony. Trójdrożna konfiguracja z przodu sprawia, że instrumenty średniego zakresu brzmią z dużą dokładnością. Inżynierowie Yamahy, wykorzystując dekady doświadczeń w projektowaniu sal koncertowych, stworzyli dedykowany procesor dźwięku (DSP), który przenosi koncertowe doznania do kabiny samochodu. Co więcej, w głośnikach wykorzystano membranę ZYLON® – najmocniejsze włókno organiczne na świecie, znane z high-endowych kolumn Yamaha NS-5000. Aby zapewnić solidny i ekspresyjny bas, wewnętrzne panele drzwi zostały uszczelnione żywicą i wzmocnione materiałami tłumiącymi wibracje.








Podsumowanie
Jazda nowym Mitsubishi Outlanderem PHEV to czysta przyjemność. Samochód imponuje wysokim komfortem podróżowania, za który odpowiada nie tylko przestronne wnętrze, ale również bardzo dobre wyciszenie kabiny, które skutecznie izoluje od szumów otoczenia. Precyzyjny układ kierowniczy daje poczucie pełnej kontroli nad pojazdem, a doskonale zestrojone, wielowahaczowe zawieszenie fantastycznie tłumi wszelkie nierówności, niezależnie od tego, czy poruszamy się po miejskich arteriach, czy zjeżdżamy na drogi gorszej jakości. Mitsubishi stworzyło pojazd kompletny – niezwykle zaawansowany technologicznie, luksusowy, praktyczny i, co najważniejsze, wierny swojej pionierskiej spuściźnie. To bez wątpienia jeden z najciekawszych i najbardziej dopracowanych SUV-ów na rynku.







































Cena: od 261 890 zł
