Esport w reklamach

Marketerzy długo nie wiedzieli, jak zagospodarować obszar, który aż się o to prosił. Gry komputerowe angażują, rozpalają emocje, inspirują, stają się nierozerwaną częścią stylu życia, zwanego przez poliglotów life stylem. Ciekawych kampanii reklamowych dotykających esportowej rywalizacji było jeszcze do niedawna jak na lekarstwo, nie mówiąc już o ich skuteczności. Nie czas i miejsce, aby dociekać przyczyn takiego stanu rzeczy. Tym bardziej, że ostatnio pojawiły się kampanie reklamowe, które zdecydowanie zaprzeczają powstałym stereotypom rozpowszechnianym przez mało kreatywnych copywriterów.  

Serwis Esports Inisider pokusił się o wybranie reklamowych perełek o zabarwieniu esportowym, a my prezentujemy esencję tematu.

Miłego oglądania i jak to mówią reklamiarze: sfokusujcie się na targecie i dowieźcie kejpiaje na koniec dnia!

Erste Group x LEC: Esports Doomsday

League of Legends słynie z zabawnych kampanii reklamowych. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że European League of Legends Championship (LEC) otwiera naszą prezentację. Krótki film nakręcony we współpracy z europejskim dostawcą usług finansowych ERSTE Group przedstawia zdesperowanych graczy palących fotele do gier i rozbijających komputery. A to po tym, jak gospodarz programu telewizyjnego deklaruje, że esport nie jest sportem. Nie trzeba dodawać, że miłość do esportu, tak jak każde prawdziwe uczucie w końcu wygrywa.

Pod hashtagiem #believeinyourself kampania ma na celu zachęcenie graczy i fanów esportu do takich szlachetnych reakcji jak „ignorowania hejterów” i wiara w siebie.

BMW: Rok rywalizacji

W 2020 roku niemiecki gigant motoryzacyjny BMW ogłosił partnerstwo z pięcioma znanymi organizacjami esportowymi. Byli to: Cloud9, Fnatic, FunPlus Phoenix, G2 Esports i T1, w ramach wieloletniej kampanii zatytułowanej #UnitedInRivalry. Zgodnie z przesłaniem kampanii, zostało to uznane za globalne podejście do esportu ze strony BMW. Pomógł w tym fakt, że organizacje te mają siedzibę w Ameryce Północnej, Anglii, Niemczech i Chinach.

W kolejnym etapie kampanii BMW jasno określiło swój prawdziwy cel – stworzenie „brutalnej rywalizacji” poprzez zawarcie sojuszu między jednymi z najlepszych konkurencyjnych organizacji esportowych.

Ostrzegając, że uderzy ponownie, marka samochodów dotrzymała obietnicy i powróciła kilka miesięcy później. Ze zwiastunem mangi Heroes of Rivalry, w której gracze z partnerskich drużyn zmagają się z przygodami w równoległym środowisku fantasy. Wykorzystując swój potencjał marketingowy, seria zawiera również wiadomości o przyszłym zaangażowaniu BMW w sport elektroniczny.

Ralph Lauren x G2 Esports: SO MAJESTIC

Wybór gwiazdy G2 League of Legends Martina „Rekklesa” Larssona na twarz kampanii luksusowej marki modową Ralph Lauren był niezaprzeczalnie świetnym wyborem.

Film ukazuje Ralpha Laurena jako ekskluzywnego projektanta mody dla G2 Esports, co oznacza pierwszą wyprawę marki do branży esportowej. W wyniku partnerstwa obie brandy uruchomiły serię aktywacji „digital-first” na platformach takich jak TikTok i Twitch.

Kampania pokrywała się z kampanią Wimbledon Ralpha Laurena. W niej Rekkles występował wraz z innymi „wysoko postawionymi” tradycyjnymi sportowcami sportowymi, symbolizując równą pozycję esportu wśród tradycyjnych dyscyplin sportowych.

ESL i Intel: 20 lat współpracy e-sportowej

Bez ESL, Intela i historycznej współpracy między tymi dwoma podmiotami, rywalizacja esportowa nie byłby taka, jaką znamy dzisiaj.

Aby uczcić tę trwającą dwie dekady współpracę, Intel Gaming opublikował wywołujący gęsią skórkę film. Zawiera on powtórki z największych i najbardziej poruszających momentów w historii esportu. Pełna emocji i sentymentów reklama z pewnością nie pozostawi obojętnym żadnego fana.

Nike x T1: Tylko gracz

Nie jest tajemnicą, że oddni fani elektronicznej rozrywki mogą być czasami dość toksyczni. Koreańska organizacja esportowa T1 szczególnie ma swój własny udział w doświadczeniach z tym zagadnieniem.

W tym spocie wideo z udziałem byłego streamera T1 JisooGirl, T1 wraz z gigantem odzieży sportowej Nike postanowił zwrócić uwagę na uprzedzenia związane z płcią w grach. Promouje prosty, ale konkretny komunikat: „Nie nienawidź gracza, po prostu bądź lepszy. Wszyscy jesteśmy tylko graczami”.

 Rogue x Kia: Ruch, który inspiruje

 Po tym, jak północnoamerykańska organizacja Rogue ogłosiła, że odnowiła współpracę z producentem samochodów Kia Motors, ten starannie wyreżyserowany film pojawił się, aby wesprzeć narrację marki Kia „Ruch, który inspiruje”.

W filmie były gracz Rogue League of Legends Steven „Hans sama” Liv opowiada o swoich inspiracjach. Doprowadziły go one do realizacji celów, w sztuce i esporcie. Zawodnik podkreśla znaczenie ambicji, pasji i dążenia do poprawy.

W ramach kampanii obie, współpracujące marki wyprodukowały kilka kolejnych spotów. Wzięli w nich udział gracze Rogue, którzy podkreślają rolę koncentracji na inspiracji jako głównej sile napędowej.

Jack Link’s, we współpracy z Fnatic, postawił na „tryb bestii”. W tym przypadku „BEEEEFF MODE”, przedstawiany jako katalizator wszystkich osiągnięć w grach. Spodziewano się, że spot sugeruje, że ten w pełni skoncentrowany stan dominacji w grach jest osiągany przez podjadanie wołowiny Jacka Linka.

W ramach kampanii fani mogli podzielić się swoimi największymi momentami #BeefMode. Można było wygrać urządzenia peryferyjne do gier sygnowane logo Fnatic i zaprezentować swoje filmy w mediach społecznościowych tej esportowej organizacji.

Williams Racing: Jazda. Bez względu na wszystko

Urzekający film Williams Racing, który przedstawia filozofię organizacji – „Drive. No Matter What” – pokazuje namiętnego kierowcę na swojej drodze od grania w gry wyścigowe do jazdy prawdziwą.

W towarzystwie doskonałej muzyki i przyciągających wzrok efektów wizualnych, wideo Williams Racing jest naprawdę świetną reklamą. Pokazuje, że wyścigi jako kariera jest możliwa i często zaczyna się jako hobby.

Old Spice: Gra Old Spice

Na zakończenie polski akcent. Bardzo znany streamer Izak i znany streamer Nervarien w reklamie mało wyszukanego dezodorantu.

Marka oprócz samego spotu reklamowego przygotowanego z udziałem rodzimych gwiazd w Studio Nervariena, była widoczna przy transmisji Mistrzostw Świata!

Spot reklamowy obiegł  internet – na samym YouTube obejrzało go ponad 2 miliony razy a treści związane z marką podczas całej kampanii zostały wyświetlone na Facebooku aż 5 milionów razy. Zwieńczeniem przeprowadzonej kampanii było przyznanie nagrody Polish Esport Awards 2019 w kategorii „Kampania Roku”.

Czytaj także: https://conowego.pl/gaming/nft-forpoczta-metawersum-114774