Zyski Google spadają

Dochody Google’a za trzeci kwartał 2022 roku wykazują 27-procentowy spadek zysków w porównaniu z ubiegłym rokiem, przy słabszych niż oczekiwano zarobkach i przychodach.

Przychody wzrosły o 6 procent rok do roku do 69,1 miliarda dolarów, co stanowi gwałtowny spadek wzrostu od III kw. 2021 r., w którym odnotowano wzrost o 41 procent. Zyski wyniosły 13,9 mld USD, w porównaniu z 18,9 mld USD w III kwartale 2021 r.

Zarobki dotyczą głównie przychodów z reklam Google i współczynników klikalności, przy czym firma powołuje się na zmniejszone wydatki z „podkategorii ubezpieczeń, pożyczek, kredytów hipotecznych i kryptowalut”. w szczególności. Obawy o gospodarkę i inflację powodują, że wielu klientów Google ogranicza budżety reklamowe.

Firma macierzysta Google Alphabet nie opisuje szczegółowo biznesu niezwiązanego z reklamami, ale dwiema największymi przegranymi w raportach są sekcje „Inne zakłady” i Google Cloud. Pierwsza z nich straciła 1,6 miliarda dolarów, więcej niż 1,29 miliarda dolarów straty rok temu. „Inne zakłady” to nienależąca do Google część Alphabetu i obejmuje długoterminowe projekty badawczo-rozwojowe, takie jak autonomiczne samochody Waymo i projekt dostawy dronów „Wing”.

Google twierdzi, że jedynymi znaczącymi źródłami przychodów z tego źródła są projekty „technologii zdrowia” – czyli  Verily i/lub Calico – oraz „usługi internetowe”, czyli Google Fiber.

Drugim wielkim przegranym jest Google Cloud, który w tym kwartale stracił 699 mln USD, w porównaniu z 644 mln USD w III kwartale 2021 r. „Google Cloud” w raporcie o zarobkach łączy w sobie infrastrukturę do walki z usługami Amazon Web Services oraz pakiet aplikacji biurowych Google Workspace, takich jak Gmail i Dokumenty Google.

Workspace zarabia, wyświetlając reklamy swoim 3 miliardom użytkowników, pobierając opłaty za miejsce dla użytkowników i obciążając firmy za konta Gmail z niestandardowymi domenami. Działalność w zakresie infrastruktury — Google Cloud Platform — rozwija się, ale nadal ma problemy jako trzeci dostawca usług w chmurze za Amazon i Microsoft.

Czytaj także: Kolejna usługa Google wyłączona w Chinach