YouTube zapowiada zmiany w reklamach!

YouTube to zdecydowanie najpopularniejszy serwis, w jakim na co dzień oglądamy materiały wideo. Problem w tym, że jeśli nie wykupimy w jego przypadku subskrypcji Premium, to jesteśmy nieustannie spamowani natrętnymi treściami reklamowymi. Niestety w niedalekiej przyszłości ma ich być jeszcze więcej.

fot. Sara Kurfeß / Unsplash

Zmiany korzystne dla reklamodawców?

Już wkrótce w YouTube krótkie, piętnastosekundowe reklamy mają zostać zastąpione półminutowymi. Według przedstawicieli serwisu taka zmiana ma otworzyć nowe możliwości przed reklamodawcami, którzy będą mogli teraz publikować w serwisie zupełnie nowe treści. Podobno my – widzowie – nie mamy ucierpieć. Po prostu dwie krótsze reklamy mają zostać zastąpione jedną dłuższą.

Ponadto reklamy trafią w nowe miejsca. Odtwarzane będą m.in. na ekranie pauzy – jeśli zdecydujemy się z jakiegoś powodu przerwać oglądanie materiału wideo. Ty jednak nie miejmy obaw – po wznowieniu odtwarzania będą one wyłączane tak, żebyśmy nie musieli czekać aż dany spot się zakończy. To rozsądne rozwiązanie. Nie będzie nas zmuszało do oglądania treści nas nie interesujących, a reklama odtwarzana w trakcie pauzy nikomu nie przeszkadza.

Czytaj też: PlayStation Showcase lada moment!

Sam nie wyobrażam sobie korzystania z YouTube bez subskrypcji Premium. W natłoku codziennych obowiązków najzwyczajniej w świecie nie mam czasu i ochoty na oglądanie reklam. A czy Wam one przeszkadzają? Dajcie znać w komentarzach.

Grafika tytułowa: Souvik Banerjee / Unsplash