Wirtualni kasjerzy nie wszystkim w smak

Percy to urządzeniu do rozmów wideo, które zastępuje kasjerów.

Jego współtwórca, założyciel sieci fast foodów Freshia, Matthew Corrin, dwa miesiące temu opuścił sieć i zajął się rozwojem „wirtualnych kasjerów”. W tym czasie udało mu się pozyskać kilkunastu dużych klientów w Ameryce Północnej. Zatrudnia także blisko 100 pracowników w Ameryce Łacińskiej i w Azji: w Nikaragui, Pakistanie i Boliwii.

Oprogramowanie Percy zostało wymyślone w okresie pandemii jako pomoc dla firm franczyzobiorców w odległych krajach. Ma pomóc w obniżeniu kosztów i utrzymaniu sprzedaży w razie choroby personelu.

Teraz, autorzy pomysłu mówią, że mają nadzieję rozwinąć swój startup całkowicie niezależnie od Freshii. Do Corrina dołączyli: Angela Argo, była wiceprezes Freshii oraz Ali Aqueel, były starszy menedżer ds. produktów Freshii.

W odpowiedzi na krytyczne głosy odnoszące się do modelu biznesowego nowej firmy, Argo powiedziała serwisowi Star, że oprogramowanie ma oferować rozwiązanie chronicznego niedoboru siły roboczej. Boryka się z tym np. kanadyjski przemysł usługowy, który chce uciec od całkowitej automatyzacji.

„Pandemia spowodowała ten masowy exodus pracowników w branży restauracyjnej. Sprawiła, że ​​zaczęliśmy myśleć o tym, jakie role w restauracji można wykonać bez fizycznej obecności człowieka. Jak właściciel restauracji może wykorzystać wirtualny świat” powiedziała.

Percy lekarstwem na brak rąk do pracy?

Najnowsze dane z Kanadyjskiego Urzędu Statystycznego pokazują, że od początku pandemii sektor spożywczy i hotelarski stracił sporo ponad 170 tysięcy pracowników. Szukając wyższych zarobków i bezpieczniejszej pracy wielu pracowników zmieniło branżę. Liczba wolnych miejsc pracy w restauracjach i sieciach fast-foodów dramatycznie wzrosła.

W odpowiedzi wiele kanadyjskich restauracji podniosło płace, aby zatrzymać pracowników w okresie pandemii. Właściciele franczyzy Freshii mieli trudności z podniesieniem płac przy jednoczesnym utrzymaniu rentowności. Dzięki oprogramowaniu Percy właściciele franczyzy mogą liczyć na tanią i stałą rotację wirtualnych kasjerów, którzy przyjmują zamówienia klientów, niezależnie od stanu krajowego rynku pracy.

Inaczej ocenia to minister pracy Ontario Monte McNaughton, który nazwał program wirtualnego kasjera Percy’ego „oburzającym”.

Czytaj także: Amazon śledzi klientów swoich sklepów