Wielkie marki razem w chmurze

Renault i Google poinformowały właśnie, że rozszerzają współpracę w zakresie usług oprogramowania dla przyszłych pojazdów Renault. Oprócz tego Google stanie się preferowanym dostawcą chmury dla francuskiego producenta samochodów.

Pakt, który rozszerza wcześniejszą współpracę między tymi dwiema firmami, przewiduje, że Renault zobowiąże się do stworzenia pojazdu „zdefiniowanego programowo” przy użyciu technologii z działu chmury Google.

Obie firmy planują stworzyć „cyfrowego bliźniaka” nowego pojazdu, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji. Pod tą nazwą kryje się możliwość replikacji obiektów fizycznych w środowisku wirtualnym, aby można je było przetestować i monitorować przed wdrożeniem w świecie rzeczywistym.

Umowa pomoże Renault w opracowaniu nowych aplikacji pokładowych. Wykorzysta analitykę danych do wykrywania i rozwiązywania wszelkich awarii w funkcjonowaniu pojazdu oraz personalizacji doświadczeń użytkowników, aby dostosować się do często używanych miejsc docelowych, takich jak stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

„Złożoność elektronicznej architektury samochodów rośnie wykładniczo, napędzana przez wyrafinowanie funkcjonalności i usług oczekiwanych przez klientów” – powiedział we wtorek Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.

„Wyposażone we wspólną platformę IT, ciągłe bezprzewodowe aktualizacje i usprawniony dostęp do danych o samochodach, podejście SDV opracowane we współpracy z Google przekształci nasze pojazdy tak, aby służyć przyszłym potrzebom klientów”.

Renault po raz pierwszy nawiązało współpracę z Google w 2018 roku. Zintegrował wtedy system operacyjny Android tego giganta technologicznego z wyświetlaczami multimedialnymi w samochodach. Firma poinformowała, że ​​planuje ostatecznie przenieść cały model operacyjny do chmury.

Czytaj także: Szefowie koncernów samochodowych krytykują szybkie zmiany