WhatsApp reaguje na skargi organizacji konsumenckich
Organizacje konsumenckie z całej Europy wniosły skargi do Komisji Europejskiej na aplikację WhatsApp z powodu niewystarczającej przejrzystości polityki prywatności.
Chodzi o zmiany, które właściciel – Meta Platforms wprowadziła w 2021 roku.
Teraz komisja poinformowała, że WhatsApp zgodził się dostosować wprowadzone zmiany do zaleceń Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC) i Europejskiej Sieci Organów Ochrony Konsumentów. Głównym obszarem zmian był mało zrozumiany i skomplikowany język, co stanowiło naruszenie prawa.
Krajowe organy regulacyjne państw członkowskich UE mogą nakładać sankcje na firmy za naruszenia.
WhatsApp zgodził się wyjaśnić zmiany w umowach użytkowników z UE oraz sposób, w jaki mogą one wpłynąć na ich prawa. Zgodził się także umieścić w widocznym miejscu możliwość zaakceptowania lub odrzucenia zmian przez użytkowników. Jednocześnie zobowiązał się zapewnić użytkownikom możliwość łatwego zamykania wyskakujących powiadomień o aktualizacjach.
Firma potwierdziła również, że dane osobowe użytkowników nie są udostępniane stronom trzecim. Ani innym firmom niż Meta, w tym Facebookowi, w celach reklamowych.
„Konsumenci mają prawo zrozumieć, na co się zgadzają i co konkretnie pociąga za sobą ten wybór. Po to, aby mogli zdecydować, czy chcą nadal korzystać z platformy” – powiedział europejski komisarz ds. Sprawiedliwości Didier Reynders.
Czytaj także: WhatsApp dla macOS już jest!