W sklepie Meta ubierzesz swego awatara

Prada, Balenciaga i Thom Browne, ubrania tych marek będą mogli kupić użytkownicy Facebooka, Instagrama i Messengera w sklepie internetowym Meta. Oczywiście chodzi o ubrania cyfrowe dla swojego awatara.

„Dobra cyfrowe będą ważnym sposobem wyrażania siebie w metawersum i głównym motorem kreatywnej gospodarki”. W ten sposób w poście na Facebooku dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg zachęca do skorzystania z oferty. Zapewnia, że wkrótce zostanie dodanych więcej marek.

Luksusowe domy mody coraz częściej współpracują z firmami technologicznymi, aby tworzyć markową odzież cyfrową. W zeszłym roku Fortnite wprowadził skórki Balenciaga , aby gracze mogli kupować markowe bluzy z kapturem, dla swoich postaci w grze. W Roblox gracze mogą odwiedzić Gucci Town, gdzie w wirtualnym sklepie także można oddać się szaleństwu kupowania nierealnych kreacji.

Meta twierdzi, że sklep zostanie uruchomiony „wkrótce”, a informacja o tym, w jaki sposób użytkownicy uzyskają dostęp do sklepu, nie jest jeszcze dostępna. Zarówno użytkownicy mediów społecznościowych, jak i przedstawiciele branży modowej mają nadzieję, że cyfrowe ubrania będą kosztować mniej niż prawdziwe.

Eva Chen, dyrektor ds. współpracy modowej na Instagramie, wypowiadając się na temat kreacji awatara Zuckerberga z przyciętym T-shirtem, dżinsami z niskim stanem i białym paskiem, powiedziała z dezaprobatą: „Nie wiem, czy kiedykolwiek mogłabym to zrobić”.

Czytaj także: Premiera wirtualnego piwa. Żart Heinekena z metawersum