Teleskop Hubble’a wszedł w tryb awaryjny

Kosmiczny Teleskop Hubble’a należący do NASA wszedł w tryb awaryjny pod koniec maja z powodu utrzymującego się problemu z żyroskopem. Agencja zapewnia, że instrumenty Hubble’a są stabilne, a teleskop jest w dobrym stanie.

Teleskop automatycznie przeszedł w tryb awaryjny, gdy jeden z jego trzech żyroskopów podawał błędne odczyty telemetryczne. Żyroskopy Hubble’a są częścią systemu, dzięki którym precyzyjnie określa i kontroluje kierunek, w którym skierowany jest teleskop. NASA przekaże więcej informacji w tym tygodniu.

Długowieczny teleskop kosmiczny

NASA przewiduje, że Hubble będzie nadal dokonywał odkryć przez całą tę dekadę, a być może także w następnej, współpracując z innymi obserwatoriami, takimi jak należący do tej agencji Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba.

Kosmiczny Teleskop Hubble’a działa od ponad trzydziestu lat i nadal dokonuje przełomowych odkryć, które kształtują nasze podstawowe rozumienie wszechświata. Hubble to projekt międzynarodowej współpracy NASA i ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej). Centrum lotów kosmicznych Goddard NASA w Greenbelt w stanie Maryland zarządza teleskopem i operacjami misji.

Źródło: NASA

Czytaj też: Skórki pomarańczowe a serce człowieka. Nowe odkrycie!

Grafika tytułowa: NASA / Unsplash