Sztuczna inteligencja zastąpi pracowników call center?

Sztuczna inteligencja odgrywa w naszym codziennym życiu coraz większą rolę. Spotykamy się z nią nie tylko w przypadku inteligentnych urządzeń. Coraz częściej bowiem odpowiada ona za bardzo ważne zadania w wielu przedsiębiorstwach. Jak się okazuje, już wkrótce może zostać dla niej znalezione bardzo nieszablonowe zajęcie!

Sztuczna inteligencja sprzeda fotowoltaikę?

Już niedługo sztuczna inteligencja może zastąpić telefonistów i telefonistki zajmujące się sprzedażą towarów i usług. Nie da się ukryć, że praca w słynnych call center nie należy do najbardziej pożądanych zawodów i bardzo często koncerny mają problem z obsadzaniem takich stanowisk. Zastosowanie w tym przypadku sztucznej inteligencji może przyczynić się też do ograniczenia kosztów pracy rosnących z powodu galopującej inflacji.

Wdrożenie takiego rozwiązania może być jednak sporym wyzwaniem. W końcu taką sztuczną inteligencję będzie trzeba nieustannie rozwijać ze względu na zmiany w zakresie wykorzystywanych danych i rozumienie języka naturalnego. Specjalistów zajmujących się programowaniem sztucznej inteligencji będzie czekało w takiej sytuacji mnóstwo pracy, by ta mogła pracować sprawnie i – przede wszystkim – skutecznie pozyskiwać klientów.

Czytaj też: Dłuższa żywotność elektroniki w imię ekologii?

Wdrożenie sztucznej inteligencji w call center to z pewnością strategia długofalowa. Nie da się tego zrobić w tydzień, miesiąc lub rok. Miejmy nadzieję, że niedługo przekonamy się, czy tacy „konsultanci nowej generacji” będą skutecznie dbali o interesy firm przez nich reprezentowanych.

Grafika tytułowa: Markus Winkler / Unsplash