Spotify wciąż na zakupach

Platforma streamingu audio Spotify ogłosiła przejęcie dwóch firm zajmujących się podcastami.

Internetowy gigant audio kupuje Podsights i Chartable. Firmy te, to dwa wiodące narzędzia związane z marketingiem, reklamą i analizą treści audio.

Podsights to narzędzie do pomiaru reklam, które pozwala reklamodawcom zobaczyć, do ilu osób dotarły ich reklamy. A także jak skutecznie zachęcały do ​​zakupów. Chartable jest skierowany do twórców podcastów, a nie reklamodawców. Pomaga podcasterom śledzić wzrost liczby odbiorców i zobaczyć, jakie czynniki go napędzają.

Spotify twierdzi jednak, że w tych przejęcia nie chodzi tylko o podcasty. Technologia Podsights będzie również wykorzystywana do innych rodzajów treści audio w serwisie, takich jak muzyka.

To kolejne dwie firmy, które Spotify pochłonął w ostatnich miesiącach, po Whooshkaa i Megaphone. Te przejęcia kreślą obraz przyszłej strategii firmy. W przyszłości ma ona nadzieję nie tylko zarabiać na słuchaczach, ale także rozszerzać sposoby pobierania opłat. Zarówno od reklamodawców, jak i twórców treści.

Serwis zapewni twórcom narzędzia do rozpowszechniania i zarabiania na swoich treściach. Pomoże także reklamodawcom umieszczać reklamy w podcastach i między utworami oraz dostarczać im danych na temat tego, jak użytkownicy radzą sobie z tymi reklamami.

Pierwotna podstawowa działalność firmy polegająca na przesyłaniu strumieniowym muzyki licencjonowanej przez różne wytwórnie była zawsze ryzykowna. Głównie ze względu na to, że wytwórnie pobierają ogromne pieniądze, aby umożliwić Spotify dalsze strumieniowanie ich treści.

Dzięki tym nowym inwestycjom w podcasty, reklamę i marketing Spotify może zdywersyfikować swoje przychody i uniezależnić się od innych graczy w branży muzycznej.

Czytaj także: https://conowego.pl/gaming/asus-rog-fusion-ii-500-flagowe-sluchawki-dla-graczy-116799