Horizon Worlds Mety rośnie
Facebook zmieniając w zeszłym roku nazwę na Meta postawił na wirtualną rzeczywistość i metawersum. Miliardy wydane na sprzęt i oprogramowanie, wykraczają poza zwykłe działania w mediach społecznościowych.
Potwierdzeniem obranej drogi jest platforma społecznościowa VR o nazwie Horizon Worlds. Zuckerberg nazwał ją „podstawą naszej wizji metawersum”.
Podczas wirtualnego spotkania Meta na początku tygodnia— dyrektor ds. produktów firmy, Chris Cox, przekazał pracownikom najświeższe informacje na temat wzrostu liczby użytkowników serwisu.
Od udostępnionienia wszystkim użytkownikom Questa w USA i Kanadzie jego miesięczna baza użytkowników wzrosła do 300 000 osób. Jest to dziesięciokrotny wzrost od grudnia ubiegłego roku.
Rzecznik Meta, Joe Osborne, potwierdził statystyki. Powiedział, że obejmują one użytkowników Horizon Worlds i Horizon Venues. To oddzielna aplikacja do uczestniczenia w wydarzeniach na żywo w VR, która wykorzystuje te same awatary i podstawową mechanikę. Liczba ta nie obejmuje Horizon Workrooms, rozwiązania konferencyjnego VR, które opiera się na systemie zaproszeń.
Przed grudniową premierą Horizon Worlds było dostępne jedynie w prywatnej wersji beta dla twórców, testujących narzędzia do budowania świata. Podobnie jak platforma do gier Roblox czy Minecraft Microsoftu, Horizon Worlds pozwala ludziom budować niestandardowe środowiska, w których można spędzać czas i grać w gry pod postacią awatarów. Meta ogłosiła w tym tygodniu, że do tej pory w Horizon Worlds zbudowano 10 000 oddzielnych światów. Jej prywatna grupa na Facebooku dla twórców liczy obecnie ponad 20 000 członków.
Minęło zaledwie kilka miesięcy od powszechnego udostępnienia nowej platformy. Jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy szybki rozwój będzie kontynuowany. Wzrost sprzedaży zestawów słuchawkowych Quest w okresie świątecznym z pewnością pomógł zwiększyć zainteresowanie osób, które wypróbowały Horizon.
Czytaj także: https://conowego.pl/tech/metawersum-no-real-estate-116869