Spotify inwestuje w grę
Szwedzki serwis strumieniowy kupuje Heardle, grę dotyczącą rozpoznawania utworów muzycznych.
W ten sposób serwis chce uczynić swoją aplikację bardziej interaktywną, w celu dywersyfikacji strumieni przychodów.
Gra Heardle jest stosunkowo popularna (według inwestora posiada „miliony użytkowników”). Polega na odgadywaniu utworów za pomocą kilku dźwięków i dodatkowych wskazówek, a źródłem inspiracji do jej powstania jest Wordle. Gra w zgadywanie słów, którą w styczniu kupił The New York Times.
Sama zabawa pozostanie bezpłatna, jej styl, wygląd i zasady również nie ulegną zmianie. Dodatkowym bonusem będzie możliwość odsłuchania odgadniętego utworu w serwisie, po zakończeniu zmagań.
Gra jest już dostępna w USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Spotify zapowiada w przyszłości ekspansję na inne kraje.
Wiadomość pojawia się w niecały miesiąc, odkąd dyrektor generalny Spotify Daniel Ek, podczas dnia inwestora Spotify, zapowiedział, że firma za pomocą inwestycji chce przyciągnąć więcej użytkowników do aplikacji i utrzymać ich na platformie.
„W dalszej części planujemy również pełniej zintegrować Heardle i inne interaktywne doświadczenia ze Spotify, aby umożliwić miłośnikom muzyki głębsze łączenie się z artystami i rzucanie wyzwań znajomym – i zabawę w tym procesie”. Tego rodzaju oświadczenie pojawiło się jako oficjalne stanowisko firmy.
Czytaj także: Spotify wciąż na zakupach