Programiści gier sceptycznie o NFT

Co roku, przed konferencją Game Developers Conference, organizatorzy przeprowadzają ankietę branżową, sondując twórców z całego świata na temat tego, jakie panują obecnie trendy i co może się wydarzyć w branży gier. Rok 2022 zapowiada się burzliwie, więc tegoroczne wyniki są być może nieco ciekawsze niż zwykle.

Szał na punkcie technologii blockchain, kryptowalut i NFT, sprawia, że ​​gracze (i programiści) słusznie obawiają się tego, jakie piekło związane z tymi nowinkami czeka nas w ciągu najbliższych kilku lat.

Jednak wygląda na to, że osoby odpowiedzialne za tworzenie gier są mało entuzjastycznie nastawione do cyfrowych rozwiązań. Game Developers Conference opublikowała w zeszłym tygodniu wyniki ankiety State Of The Game Industry 2022. Na uwagę zasługuje sekcja poświęcona kryptowalutom i NFT. Ogólnie rzecz biorąc, nie widać tu entuzjazmu:

Źródło: GDC

GDC zapytał również respondentów o ich przemyślenia i opublikował anonimowo niektóre z nich. Większość odpowiedzi nie była przychylna alternatywnym środkom płatniczym oraz niewymienialnym tokenom. Poniższa wypowiedź jest w miarę kulturalnym podsumowaniem wypowiedzi uczestników ankiety:

 „Dlaczego ich potrzebujemy? Jakie korzyści ma wprowadzenie tych systemów do naszych gier? Kto używa tych rzeczy? Ponadto technologie te nadal nie wykorzystują zrównoważonej energii i są celem prania pieniędzy. Jako programista czuję się głęboko nieswojo, że jest na to nacisk. Czuje się całkowicie napędzany chciwością większej ilości pieniędzy, ponieważ czytamy historie o kryptowalutowych milionerach, podczas gdy w rzeczywistości wszystko to jest wyjątkowo niestabilne i nieetyczne.”

Czytaj także: https://conowego.pl/aktualnosci/nft-nowy-marketing-dotarl-do-esportu-109986

Jest to obiecujący głos, zwłaszcza dla mniejszych, niezależnych studiów. Ale ważne jest nie to, co ludzie myślą teraz o kryptowalutach i NFT, ale jak ten poziom oporu będzie wyglądał, gdy dyrektorzy firm takich jak Ubisoft i EA zaczną prosić swoich programistów o wdrożenie technologii w grach, dzięki którym zarabiają na życie.