Nokia zmienia logo! Odcina się od przeszłości?

Nokia na rynku urządzeń mobilnych to koncern-legenda. Czasy świetności dawno ma już za sobą. Najpierw za długo obstawał przy Symbianie. Następnie wdał się w nieudany „romans” z Windows Phone, a obecnie niezbyt dobrze radzi sobie na rynku sprzętu z Androidem. Czy rebranding to znak poważniejszych zmian?

fot. Isaac Smith / Unsplash

Nowe logo – nowa jakość?

HMD Global – właściciele marki Nokia – zadecydowali o zmianie logo fińskiego koncernu. To dość niespodziewana i bardzo rewolucyjna zmiana. Niegdysiejszy lider rynku telefonów komórkowych do tej pory pozostawał przy sprawdzonym od wielu lat znaku rozpoznawczym. Radykalną zmianę tłumaczy Pekka Lundmark, CEO Nokii. Według Fina stare logo nazbyt nawiązywało do dawnych czasów koncernu.

Obecnie natomiast Nokia chce być kojarzona nie tylko ze smartfonami, ale także z innymi sektorami swojej działalności – m.in. z rozwojem sieci komórkowych nowej generacji. Najwyraźniej więc pion zarządzający znanej marki doszedł do wniosku, że będzie to dobry moment na odmianę jej wizerunku. Miejmy nadzieję, że bardzo pozytywną.

Czytaj też: Nowości od Xiaomi oficjalnie w Europie!

Mam do Nokii ogromny sentyment – chociażby ze względu na wiele telefonów koncernu, z których miałem okazję korzystać. Dajcie znać które modele Finów najlepiej zapisały się w Waszej pamięci! Oby był to nowy początek dla znanej marki.

Grafika tytułowa: HMD Global